Hyundai zdecydował się na bardzo ciekawy krok. Stworzył bowiem usportowioną wersję i30 Fastback, która może być alternatywą dla hatchbacka i… jedynym konkurentem Octavii RS.
Auto wyróżniają oczywiście sportowe zderzaki, nakładki na progi, emblematy, dyfuzor, niewielka listwa na tylnej klapie, dwie końcówki wydechu (po przeciwległych stronach) i charakterystyczne felgi. We wnętrzu zagościły natomiast półkubełkowe fotele, sportowa kierownica, aluminiowe pedały i czerwone wstawki. Nie zabrakło także bogatego wyposażenia, wśród którego znajdziemy liczne systemy bezpieczeństwa.
https://www.youtube.com/watch?v=vjZxV0eo1Ak
Sercem i30 Fastback N jest 2-litrowy silnik T-GDI generujący 250 lub 275 KM – w zależności od wersji. Ta mocniejsza (N Performance) elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy (przedniej osi). Cały potencjał przenosi 6-biegowa przekładnia manualna. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje odpowiednio 6,4 i 6,1 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jak można się domyślać, koreański sportowiec wyposażony został w kilka trybów jazdy: Eco, Normal, Sport, N, N Custom.