Japoński crossover doczekał się nowej wersji napędowej. Jak można się domyślać, to wariant ekologiczny znany z Renault.
Hybrydowy Nissan Juke wypełnia kolejną niszę w gamie i proponuje klientom coś, czego wcześniej nie było. Pod względem stylistycznym trudno mówić o specjalnych zmianach. Bystry wzrok dostrzeże jednak nowe emblematy i przeprojektowaną fakturę grilla. Są tu też nieco inne wstawki aerodynamiczne ze zmodyfikowanym spojlerem na czele.
Wzorem innych hybryd, wskaźniki zostały częściowo zmodyfikowane. Obrotomierz został zastąpiony tarczą wykorzystania energii. Nie zabrakło także wzbogaconego interfejsu ekranu multimedialnego, który zawiera grafikę pokazującą pracę układu.
Wart też wspomnieć o bagażniku. Ma dokładnie 354 litrów – to wyraźnie mniej w porównaniu do konwencjonalnej wersji. Powodem jest oczywiście bateria litowo-jonowa o pojemności 1,2 kWh, która znajduje się pod podłogą.
Nissan Juke Hybrid – dane techniczne
Japońska marka nie podała pełnej specyfikacji, ponieważ trwa jeszcze proces homologacji. Wiadomo jednak, że hybrydowy Nissan Juke został oparty na wolnossącym silniku o pojemności 1,6 litra. Oferuje on 94 konie mechaniczne i 148 niutonometrów.
Wspiera go jednostka elektryczna o mocy 49 koni mechanicznych i momencie obrotowym sięgającym 205 niutonometrów. Jest tu także generator prądu, który jest tak naprawdę rozrusznikiem połączonym z alternatorem.
Uzupełnienie tej technologii stanowi wielotrybowa skrzynia biegów, która przekazuje moc na oś przednią. Warto zaznaczyć, że jazda na pierwszym biegu zawsze rozpoczyna się w trybie elektrycznym. Dzięki temu można liczyć na wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa. Według inżynierów, hybrydowy Nissan Juke zapewnia o 25 procent więcej mocy, a przy tym ogranicza zużycie paliwa o 40 procent w porównaniu ze spalinowymi wersjami.