w

Hybrydowa Toyota RAV4 w teście łosia. Ponownie oblała, ale z mniejszym wstydem (wideo)

Toyota RAV4 2021 - test łosia
Hybrydowa Toyota RAV4 w teście łosia. Ponownie oblała, ale z mniejszym wstydem (wideo)

Japoński SUV w ekologicznej wersji silnikowej okazał się bardzo problematyczny w opanowaniu podczas gwałtownych zmian toru jazdy.

Dowodem tego jest materiał sprzed dziewięciu miesięcy, w którym można zobaczyć, jak hybrydowa Toyota RAV4 oblewa test łosia. Samochód prowadził się bardzo nerwowo, zarzucał tyłem i nie potrafił zmieścić się w założonej nitce przejazdu. Przy 68 km/h i nagłym odbiciu kierownicą potrafił wpaść w nadsterowność i robić tzw. kangury.

Czy hybrydowa Toyota RAV4 2021 została udoskonalona w tym zakresie? Biorąc pod uwagę popularność nagrania, nie mamy wątpliwości, że dotarło do przedstawicieli japońskiej marki. Od razu pojawiła się sugestia, że wszystko opiera się na złej pracy systemu stabilizacji toru jazdy. Duże więc prawdopodobieństwo, że został on poprawiony.

Toyota RAV4 2021 – test łosia

Test łosia tego modelu został ostatnio ponownie przeprowadzony, tyle że oparto go na najnowszym egzemplarzu. To również hybryda plug-in. Warto dodać, że została wyposażona w opony Yokohama GT 235/55 R19 101V.

Jak spisał się japoński SUV? Czy poprawił nadszarpnięty wizerunek? No cóż, trudno mówić o sukcesie, ale jest lepiej niż było. Przy 72 km/h udaje się zachować tor jazdy, choć dochodzi do strącenia pachołka. W porównaniu do poprzedniego testu widać wyraźny postęp.

Niestety, wciąż daleko do założonej wartości, która oznacza zdanie testu (77 km/h). Jadąc z prędkością 74 km/h trzeba liczyć się z silną podsterownością. Przy 75 km/h nie udaje się utrzymać właściwego toru jazdy.

Inżynierowie mogli więc poprawić pracę systemu stabilizacji toru jazdy, ale układ jezdny raczej nie uległ żadnym istotnym zmianom. Duże znaczenie ma masa własna pojazdu, która niepokojąco zbliża się do dwóch ton (1910 kilogramów). Pamiętajmy też, że konkurenci potrafią radzić sobie lepiej z tą próbą.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – dane techniczne

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid skrywa układ oparty na 2,5-litrowym silniku benzynowym wspieranym przez dwie jednostki elektryczne. Łączny potencjał tego zestawu to 306 koni mechanicznych oraz 227 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na obie osie odpowiada bezstopniowy automat.

W takiej konfiguracji auto osiąga setkę w 6 sekund i rozpędza się do 180 km/h. To najbardziej dynamiczna konfiguracja kompaktowego SUV-a Toyoty, jaka kiedykolwiek została zaoferowana. Jej ceny rozpoczynają się od 251 900 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Omijanie przez przejście dla pieszych

Busko-Zdrój: Szalony manewr kierowcy Opla mógł doprowadzić do tragedii (wideo)

Kolizja i ucieczka w Kościerzynie

Kościerzyna. Kierowca doprowadził do kolizji i uciekał. Wydmuchał niemal promil (wideo)