Volkswagen ujawnił swoją śmiałą koncepcję – Golfa GTI „First Decade”
Golf zadebiutuje jutro publicznie na corocznym spotkaniu tuningowanych samochodów – Worthersee.
Koncept, jest zasilany małym silnikiem benzynowym dostarczającym 404 KM przez przednie koła i silnik elektryczny o mocy 17 KM, który napędza tylne koła. Volkswagen mówi, że samochód może być skonfigurowany jako napęd na przednie koła, działający w trybie napędu na tylnym kole z napędem na wszystkie koła lub w trybie kombinowanym, w którym zarówno silnik ICE, jak i silnik elektryczny pracują wspólnie.
Aby naładować dwie baterie w hatchbacku Volkswegena, 13 praktykantów Volkswagena zaprojektowało system hamulców odzyskujący energię z hamowania.
Wizualnie Golf GTI wyróżnia się dzięki ciekawej kolorystyce nadwozia – połączenie ciemnobłękitnego i jasnoniebieskiego z czarno-niebieskimi felgami. Tylnym spojler z Golfa GTI Clubsport oraz wielu emblematom „First Decade” i „10”. W kabinie można znaleźć niebieskie ozdoby, a także 1,690-watowy system nagłośnienia z 11 głośnikami i subwooferem.
Obok tej śmiałej koncepcji, VW przedstawił również inny samochód – Golf GTE w wersji kombi. Ma on taki sam układ napędowy jak standardowy GTE, ale pojemność akumulatora została zwiększona z 8,8 kWh do 16,8 kWh, co skutecznie poprawi zasięg na akumulatorach. Dostał on również charakterystyczne malowanie i wnętrze także przeszło modyfikacje.