w

Ford Transit Custom 2023 zadebiutował, a wraz z nim hybryda i diesel

Ford Transit Custom 2023
Ford Transit Custom 2023 zadebiutował, a wraz z nim hybryda i diesel

Po debiucie odmiany na prąd, amerykański van doczekał się kolejnych konfiguracji napędowych, które mogą zainteresować większą liczbę klientów.

Ford Transit Custom 2023 został oficjalnie przedstawiony na niemieckich targach motoryzacyjnych w Hanowerze. Tym samym zostały ucięte plotki jakoby producent chciał zrezygnować ze spalinowych wersji. I bardzo dobrze.

Nowy Ford Transit Custom 2023
Nowy Transit Custom ma bardzo atrakcyjny front, jak na auto użytkowe

Jak powszechnie wiadomo, design aut użytkowych skupia się przede wszystkim na froncie. Pas przedni tego modelu prezentuje się nie tylko nowocześnie, ale też lekko zawadiacko. Wszystko za sprawą bardzo ładnych reflektorów, które zostały złączone wąską listwą LED. Sąsiaduje z nimi szeroki grill.

Ford Transit Custom 2023 – wersje silnikowe

Zacznijmy od hybrydy. Opiera się na 2,5-litrowym silniku benzynowym pracującym w cyklu Atkinsona. Ford nie ujawnił jego potencjału, ale w modelu Kuga ten sam układ oferuje 222 konie mechaniczne. Tu pewnie będzie podobnie (może nieco mniej).

To oczywiście wariant plug-in o czym świadczy bateria o pojemności 11,8 kWh. Dzięki niej istnieje możliwość pokonania do 57 kilometrów w trybie elektrycznym. Co ciekawe, odmiana PHEV ma system pozwalający na zasilanie urządzeń elektrycznych z siłą 2,3 kW, co może przydać się w wielu usługach.

Ford Transit Custom 2023rear
Pod maską podstawowej konfiguracji znajdzie się diesel o mocy 109 koni mechanicznych

Alternatywą dla hybrydy plug-in jest oczywiście diesel EcoBlue. Znana i lubiana konstrukcja wysokoprężna jest dostępna w czterech wariantach mocy:

  • 109 koni mechanicznych
  • 134 konie mechaniczne
  • 148 koni mechanicznych
  • 168 koni mechanicznych

Standardem będzie sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wśród opcji znajdzie się też ośmiobiegowy automat. Ciekawostką jest możliwość doposażenia auta w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Co więcej, Ford Transit Custom 2023 będzie występował z napędem na obie osie. Taka konfiguracja pozwoli na holowanie przyczepy o masie do 2500 kilogramów.

Ford Transit Custom 2023 wnętrze
We wnętrzu można liczyć na nowoczesne instrumenty pokładowe i sporą liczbę praktycznych rozwiązań

W ramach przypomnienia dodajmy, że Ford e-Transit Custom 2023 ma silnik elektryczny generujący 214 koni mechanicznych i 415 niutonometrów. Z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 74 kWh pozwala na pokonanie do 380 kilometrów na jednym ładowaniu.

Ford Transit Custom 2023 oraz jego elektryczny bliźniak będą produkowane w zakładzie Otosan w Turcji. Pierwsze egzemplarze z dieslem trafią na rynki w połowie przyszłego roku. Nieco później do gamy dołączą hybryda i wersja elektryczna.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zebrał 29 punktów w 18 sekund

Zebrał 29 punktów w 18 sekund. 32-latek będzie teraz prosił o podwózkę (wideo)

Renault Trafic Van E-Tech 2023

Renault Trafic Van E-Tech. Elektryczna wersja z zasięgiem do 240 kilometrów