Po debiucie odmiany na prąd, amerykański van doczekał się kolejnych konfiguracji napędowych, które mogą zainteresować większą liczbę klientów.
Ford Transit Custom 2023 został oficjalnie przedstawiony na niemieckich targach motoryzacyjnych w Hanowerze. Tym samym zostały ucięte plotki jakoby producent chciał zrezygnować ze spalinowych wersji. I bardzo dobrze.
Jak powszechnie wiadomo, design aut użytkowych skupia się przede wszystkim na froncie. Pas przedni tego modelu prezentuje się nie tylko nowocześnie, ale też lekko zawadiacko. Wszystko za sprawą bardzo ładnych reflektorów, które zostały złączone wąską listwą LED. Sąsiaduje z nimi szeroki grill.
Ford Transit Custom 2023 – wersje silnikowe
Zacznijmy od hybrydy. Opiera się na 2,5-litrowym silniku benzynowym pracującym w cyklu Atkinsona. Ford nie ujawnił jego potencjału, ale w modelu Kuga ten sam układ oferuje 222 konie mechaniczne. Tu pewnie będzie podobnie (może nieco mniej).
To oczywiście wariant plug-in o czym świadczy bateria o pojemności 11,8 kWh. Dzięki niej istnieje możliwość pokonania do 57 kilometrów w trybie elektrycznym. Co ciekawe, odmiana PHEV ma system pozwalający na zasilanie urządzeń elektrycznych z siłą 2,3 kW, co może przydać się w wielu usługach.
Alternatywą dla hybrydy plug-in jest oczywiście diesel EcoBlue. Znana i lubiana konstrukcja wysokoprężna jest dostępna w czterech wariantach mocy:
- 109 koni mechanicznych
- 134 konie mechaniczne
- 148 koni mechanicznych
- 168 koni mechanicznych
Standardem będzie sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wśród opcji znajdzie się też ośmiobiegowy automat. Ciekawostką jest możliwość doposażenia auta w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Co więcej, Ford Transit Custom 2023 będzie występował z napędem na obie osie. Taka konfiguracja pozwoli na holowanie przyczepy o masie do 2500 kilogramów.
W ramach przypomnienia dodajmy, że Ford e-Transit Custom 2023 ma silnik elektryczny generujący 214 koni mechanicznych i 415 niutonometrów. Z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 74 kWh pozwala na pokonanie do 380 kilometrów na jednym ładowaniu.
Ford Transit Custom 2023 oraz jego elektryczny bliźniak będą produkowane w zakładzie Otosan w Turcji. Pierwsze egzemplarze z dieslem trafią na rynki w połowie przyszłego roku. Nieco później do gamy dołączą hybryda i wersja elektryczna.