Ford Mustang Mach-E ma przyciągnąć zupełnie nową grupę klientów, którzy poszukują modnego SUV-a z elektrycznym napędem.
Samochód bez wątpienia wzbudza ciekawość i wygląda oryginalnie. Nazywanie go Mustangiem to dość odważne posunięcie, jak na adaptację jedynie nawiązań stylistycznych, ale miejmy nadzieję, że amerykański inżynierowie zaszczepili w aucie odrobinę sportowego charakteru, by mogło bronić się przed nieprzekonanym wzrokiem konserwatywnych fanów marki.
Mustang Mach-E – otwieranie drzwi
W nowym Fordzie jest wiele interesujących rozwiązań technologicznych. Wśród nich znajdziemy nawet otwieranie drzwi. Co w tym jest takiego nadzwyczajnego? Przednie skrzydła mają przyciski umieszczone na słupku. Po naciśnięciu delikatnie „odskakują” i umożliwiają pociągnięcie za dość nietypowo wkomponowaną rączkę. Z tyłu również zastosowano przycisk w podobnym miejscu, ale owej rączki już nie znajdziemy. Trzeba pociągnąć za krawędź… czegokolwiek. Największym testem tego rozwiązania będą niewątpliwie mroźne dni.
Na tym nie koniec niespodzianek. Wróćmy na moment do przednich drzwi, gdzie po odblokowaniu pojawiają się cyfry (od 0 do 9) umieszczone w kolumnie. Nie, nie jest to klawiatura telefonu. Przykładanie ucha nie ma więc sensu – sygnału nie usłyszymy. To nic innego jak panel szyfrujący.
Możemy z niego skorzystać, gdy nie posiadamy przy sobie kluczyka. Zamiast niego wystarczy zapamiętać kod (ustalony przez aplikację w naszym urządzeniu mobilnym) i go „wklepać”. Ciekawy gadżet. Warto dodać, że to jedna z trzech możliwości dostania się do samochodu, bo jest jeszcze kompatybilność ze smartfonem (którego jednak nie musimy mieć zawsze przy sobie).
Ford Mustang Mach-E – dane techniczne
Nowy elektryczny model Forda będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych – na wybranych rynkach. Najsłabsza oferuje 259 KM, a najmocniejsza 465 KM. Słabsze odmiany oferują napęd na tylną oś. W mocniejszych można liczyć na seryjne AWD. Tak wyglądają podstawowe parametry tych wariantów:
- 259 KM, napęd RWD, bateria 75,7 kWh, zasięg 370 km, 6 sekund do 100 km/h;
- 286 KM, napęd RWD, bateria 98,8 kWh, zasięg 483 km, mniej niż 6 sekund do 100 km/h;
- 338 KM, napęd AWD, bateria 98,8 kWh, zasięg 435 km, około 5 sekund do 100 km/h;
- 465 KM, napęd AWD, około 4 sekund do 100 km/h
Pierwsze sztuki Mustanga Mach-E wyjadą na polskie drogi w przyszłym roku. Podejrzewamy, że będzie to drugi kwartał.