w ,

Fiat 500 1,2 by Gucci – miejski szyk

Atrakcyjna torebka, droga biżuteria, ponętna sukienka ? oto idealny zestaw dla każdej kobiety. Brakuje tylko zgrabnego auta, którym owa przedstawicielka płci pięknej będzie mogła przemieszczać się po zatłoczonym mieście. No właśnie, panie z bardziej zasobnym portfelem nie będą się jednak ograniczać do wybrania koloru. Postawią raczej na motoryzacyjny indywidualizm, który skutecznie podkreśli ich modny styl. I właśnie dla tej wyjątkowej grupy powstał Fiat 500 by Gucci.

Karoseria
Już seryjna ?Pięćsetka? wygląda atrakcyjnie. Wersja firmowana przez włoski dom mody jest jednak jeszcze ciekawsza. Z zewnątrz wyróżnia się białym lakierem, który został dopełniony przez zielono-czerwone naklejki (będące oficjalnymi barwami producenta z Florencji). Kolejnymi elementami odróżniającymi tę odmianę są wszechobecne srebrne wstawki i 16-calowe felgi w kolorze karoserii. Oczywiście z każdej strony znajduje się logo Gucci?ego, które daje do zrozumienia, że nie mamy do czynienia ze zwykłym maluchem. Dzięki tym zabiegom stylistycznym auto ściąga wzrok innych kierowców, jak McDonald?s małe dzieci.

 

Wnętrze
Fiat poszedł na całego i uatrakcyjnił również wnętrze modnej wersji. Kokpit zachował swą ergonomię, jednakże został ożywiony przez białą kierownicę i wstawki na konsoli centralnej. Na uwagę zasługuje natomiast skórzana tapicerka, w którą wkomponowano barwy Gucci?ego. Żeby jeszcze skuteczniej wyróżnić się od serii, logo włoskiego domu mody znalazło się na zagłówkach, a także gałce zmiany biegów.

 

Przednie fotele mają odpowiedni zakres regulacji, ale umieszczono je dość wysoko. To oczywiście ukłon w stronę pań. Mają jednak odpowiedni zakres regulacji i wystarczająco długie siedzisko. Z tyłu sytuacja wygląda nieco gorzej. Oczywiście zmieszczą się dwie, niewielkie osoby, ale dużo lepiej pasuje tam wspomniana wyżej torebka. W autach tego typu bagażnik jest mniej istotną kwestią, ale warto wspomnieć, że pomieści 180 litrów pakunków. Jeśli jednak modna właścicielka będzie miała zamiar pojechać na dłuższy urlop z ulubioną koleżanką, zawsze można złożyć oparcia tylnej kanapy (50:50). Wtedy przestrzeń wzrasta do 520 litrów. Jak powszechnie wiadomo, wakacyjna torba wybranki serca potrafi ważyć więcej niż betoniarka, dlatego pocieszający jest również niski próg załadunku.

 

Technika

Na szczęście pod maską nie znajdziemy cylindrów w zielono-czerwonym kolorze? Pracuje tu znana i bardzo trwała jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM. Współpracuje ona z 5-biegową skrzynią manualną przekazującą całą siłę napędową na koła przednie. Ten zestaw pozwala na sprint do setki w 12,9 sekundy i rozpędzenie się do 160 km/h. No cóż, osiągi nie powalają, ale w mieście (naturalnym środowisku tego auta) są w pełni wystarczające. Największą zaletą prezentowanego silnika jest oczywiście niewielki apetyt. W naszym teście średnia wyniosła 5,5 litra w cyklu mieszanym, czyli 0,7 litra więcej niż podaj producent. To naprawdę niewielka różnica i satysfakcjonujący rezultat zarazem.

Wrażenia z jazdy
Niewielka masa, krótki rozstaw osi i proporcjonalnie duże felgi sprawiają, że Fiat 500 by Gucci całkiem nieźle radzi sobie z zakrętami. Karoseria nie pochyla się przesadnie na boki, a podsterowność objawia się jedynie w skrajnych sytuacjach. Ma to oczywiście odbicie w dziedzinie komfortu. O ile w Niemczech nie ma to znaczenia, o tyle w Polsce ma ogromne. Obraz naszych dróg po zimie wygląda tak, jak ręka po bliskim spotkaniu z kaktusem? Trzeba więc jeździć slalomem, przynajmniej jeszcze przez jakiś czas? Na gładkim asfalcie ?Pięćsetka? zachowuje się jednak stabilnie i nie straszne są jej podmuchy wiatru (co nie jest standardem w tej klasie). Oczywiście włoski mieszczuch najlepiej czuje się w mieście. Skromne gabaryty pozwalają wcisnąć się w praktycznie każdą lukę parkingową, a pomaga w tym dodatkowo funkcja City umożliwiająca obracanie kierownicy najmniejszym palcem.

 

Okiem przedsiębiorcy
Styl zawsze sporo kosztował, kosztuje i kosztować będzie. Testowany egzemplarz to wydatek 67 000 zł. Wersję cabrio (500C) wyceniono natomiast na 77 000 zł. To oczywiście bardzo dużo jak na miejskie auto, ale indywidualizm jest w cenie. Osoby zainteresowane tym modelem mogą oczywiście zdecydować się na seryjnego Fiata 500, którego oferta zaczyna się od 39 500 zł.

 

Zakup auta można sfinalizować za pośrednictwem kredytu. Do wyboru są 4 opcje (50/50, 3,99% Turbo, od 0%, LiberaMente, Miód-Malina), które ułatwiają dopasowanie oferty do własnej sytuacji. Warto jednak zwrócić uwagę, że większość z nich można wziąć na okres aż 96 miesięcy.

 

Przedsiębiorcy mogą natomiast zdecydować się na leasing z czynszem inicjalnym już od 0%. Okres leasingowy może trwać od 23 do 59 miesięcy. Pozytywnym aspektem jest to, iż istnieje możliwość przeniesienia bieżącej raty na sam koniec trwania umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

Podsumowanie
Fiat 500 by Gucci to indywidualizm i styl w motoryzacyjnej postaci. Wyróżnia się z tłumu, idealnie sprawdza się w mieście, a także ma świetne wyposażenie. Oczywiście ze względu na cenę jest propozycją tylko i wyłącznie dla pań, które chcą, ale wcale nie muszą?

 

Tekst i zdjęcia: Wojciech Krzemiński

 

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najpopularniejsze auta służbowe

Yamaha WR450F nagrodzona