w

Dacia Duster 1.3 TCe – polskie ceny

Co łączy Dacię Duster i Mercedesa Klasy A? Okazuje się, że silnik. Pod maską rumuńsko-francuskiego SUV-a debiutuje bowiem jednostka 1.3 TCe, którą znajdziemy nie tylko w niemieckim kompakcie, ale też kilku modelach Renault i Nissana.

Miałem już z nią styczność (w Qashqaiu i Scenicu) i muszę przyznać, że jestem pod dużym wrażeniem – to dużo bardziej kulturalny i żwawy silnik niż 1.2 TCe, który właśnie odchodzi na emeryturę. Nowa konstrukcja będzie występować w dwóch wariantach: 130 KM (240 Nm, 11,1 sek. do setki, v-max: 191 km/h) oraz 150 KM (250 Nm, 10,4 sek. do setki, v-max: 200 km/h). Warto zaznaczyć, że w obu przypadkach dostępny jest napęd na jedną oś.

Za słabszy wariant trzeba zapłacić 56 100 zł  – zintegrowano go z drugim poziomem wyposażenia (Essential). Topowa konfiguracja (występuje tylko w wersji Prestige) ze 150-konnym benzyniakiem to wydatek 69 600 zł.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gdy odkurzanie auta okazuje się niebezpieczne…. (Video)

Nowy Ford Focus ST przyłapany!