w , ,

Czy stosowanie dodatków do paliwa ma sens?

Temat dodatków do paliwa pojawia się raz po raz, podnosząc ciśnienie zarówno przeciwnikom, jak i zwolennikom ich stosowania. Dyskusja na temat przydatności czy szkodliwości (zależnie od strony barykady) stosowania tego typu preparatów nieprzerwanie toczy się na wielu forach niemal na całym świecie. Kto ma rację? Warto w końcu postawić sprawę jasno i zakończyć ten spór.

Sęk to dobry dodatek do paliwa

Nie da się ukryć, że ze względu na brak jednoznacznego stanowiska ze strony motoryzacyjnego środowiska, wielu producentów wykorzystuje sytuację i produkuje dodatki do benzyny wątpliwej jakości. Bardzo łatwo jest się zrazić do uszlachetniaczy właśnie przez zły wybór preparatu.

Bardzo ważnym jest unikanie metali, które mogą znacznie zaszkodzić silnikowi, a występują w środkach niskiej jakości. Drugą sprawą jest łatwopalność dodatku do paliwa, która pozwoli na odpowiednie działanie wszystkich składników aktywnych.

Jeśli kupujemy preparat także w celu usunięcia zanieczyszczeń, należy zwrócić uwagę na rozpuszczalniki i środki czyszczące, by były silne i skuteczne.

Lepsza praca silnika

Dzięki związaniu się dodatku do paliwa (np. TEC-2000) wraz z wodą zalegającą w systemie paliwowym pojazdu, ten zostanie dokładnie wysuszony. Środki czyszczące i rozpuszczalniki sprawią, że dysze wtryskiwacze zostaną pozbawione zanieczyszczeń, co wpłynie na ostateczny kształt wtryskiwanego paliwa. W ten sposób zostanie poprawiony proces spalania. Dzięki temu moc silnika może wzrosnąć aż o 10%, a emisja spalin zostanie zmniejszona nawet do 60%.

Warto też zwrócić uwagę na składniki aktywne zawarte w uszlachetniaczu, które znacznie wydłużą żywotność pompy paliwa, dzięki czemu będzie można dłużej ją eksploatować.

W jaki sposób stosować dodatki do paliwa?

Najczęściej stosowanie uszlachetniaczy nie jest zbyt skomplikowane, ponieważ jedyną rzeczą potrzebną do zrobienia jest wlanie go do zbiornika paliwa. Ważne jednak jest, by zbiornik był pełny.

Najlepiej jest stosować preparat dwa razy w roku, dzięki czemu woda skraplająca się w systemie paliwowym mogła być od razu związywana i wydalana. Dzięki temu można zapewnić długą żywotność i efektywność wielu podzespołów pojazdu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maciej Fiedler opowiada o obecności FIBARO na Tor Poznań Track Day

Czołówka pijanego rowerzysty z… nieruchomym autem (Video)