w

Citroen będzie sprzedawał po taniości używane części. Będą one na gwarancji

Citroen C4 Picasso
Citroen będzie sprzedawał po taniości używane części. Będą one na gwarancji

Sytuacja geopolityczna w Europie jest daleka od idealnej. Szalejąca inflacja, wojna za wschodnią granicą i skutki pandemii wyraźnie spowolniły rozwój i doprowadziły do poważnych następstw ekonomicznych.

Nie inaczej jest w branży motoryzacyjnej, gdzie można dostrzec ogromne problemy produkcyjne. Ograniczona podaż spowodowała wzrost cen. Efektów domina jest oczywiście znacznie więcej. Właśnie dlatego francuska marka postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom klientów. Citroen będzie sprzedawał używane części. Co najważniejsze, mają one mieć znacznie korzystniejsze ceny, niż nowe produkty.

„Oferta Citroën B Parts, stanowiąca integralną część programu Citroën Citizen Services oferującego pełną gamę usług zrównoważonej i odpowiedzialnej mobilności, zapewnia łatwy dostęp do oryginalnych, używanych części zamiennych pochodzących z pojazdów wycofanych z użytkowania, w atrakcyjnej cenie, bez ryzyka, których jakość gwarantowana jest przez producenta i zostały dopuszczone przez Citroën do montażu samodzielnie lub w sieci marki” – poinformował producent.

Nie jest to jedynie marketingowy zabieg, a realna chęć zwiększenia możliwości użytkownikom samochodów francuskiej marki. Oferta obejmie 200 tysięcy pozycji z siedmiu kategorii produktowych:

  • części nadwozia
  • elementy oświetlenia
  • podzespoły elektryczne
  • wyposażenie wnętrza
  • silniki
  • układy przeniesienia napędu
  • zawieszenie

Jak już wspomnieliśmy, wszystkie części pochodzą z katalogu B-Parts, w którego dwa lata temu zainwestował cały koncern Stellantis. Wszystkie są oryginalne i sprzedawane już w 155 krajach. Co ważne, są objęte 12-miesięczną gwarancją.

„W całej Europie, park samochodów będących w użytkowaniu starzeje się i musi być serwisowany, by mógł nadal jeździć po drogach. Używane części zamienne są niezbędne, gdy ich produkcja została zakończona 10 lat po zaprzestaniu produkcji danego modelu samochodu lub też, gdy ceny i terminy dostawy nowych części odbiegają od oczekiwań klientów” – oznajmia Laurent Barria, dyrektor marketingu i komunikacji Citroëna.

Jak wyszukać części? Wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu i wybrać właściwy element. Jeszcze szybciej uda się znaleźć element po wpisaniu numeru referencyjnego konkretnej części. Gdyby zabrakło jej w magazynach, klient zostaje poinformowany o ponownym pojawieniu się podzespołu w ofercie.

Brzmi dobrze, tym bardziej że ceny nie zostały nigdzie poukrywane – są widoczne i od razu podawane z podatkiem VAT. Pozostaje wierzyć, że system będzie wydolny i sprawdzi się w europejskich warunkach.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ferrari SF90 vs Porsche 911 Turbo S

Ferrari SF90 kontra Porsche 911 Turbo S. Hybryda czy benzyna? (wideo)

Nieuczciwi policjanci

Kolejna próba oszustwa policjantów? „Kompromitacja w sądzie” (wideo)