Bawarska marka pokazała kolejne wcielenie jednego ze swoich kluczowych modeli. Oto najnowsza generacja BMW Serii 3!
Samochód korzysta z nowego nurtu designu, ale bez problemu można go odróżnić od większej limuzyny, czyli Serii 5. Wpływa na to szczególnie tylna część karoserii, gdzie znajdziemy ciekawie wyglądające lampy (w stylu nowego X4) i obły zderzak. Przód auta zdobią reflektory z charakterystycznym wcięciem, typowy, dwuczęściowy grill i kilka wyraźnych przetłoczeń. Warto dodać, że Seria 3 urosła i ma teraz 4709 mm długości (+85), 1827 mm szerokości (+16). Ponadto zwiększyły się rozstawy osi (2851 mm) i kół (+41 mm). Godna uwagi jest też obniżona masa własna – o średnio 55 kg, co jest zasługą zastosowania lekkich tworzyw sztucznych i aluminium.
Kokpit również uległ rozwinięciu stylistycznemu, choć zachował typowe cechy dla projektów BMW. Analogowe zegary ustąpiły miejsca wyświetlaczowi o wysokiej rozdzielczości (z możliwością personalizacji). Z kolei na szczycie konsoli centralnej znajdziemy dotykowy ekran multimedialny, który można obsługiwać również za pośrednictwem panelu iDrive umieszczonego klasycznie, pomiędzy fotelami. Nie zabrakło także osobnych przycisków od klimatyzacji i odtwarzacza audio, które znacznie ułatwiają korzystanie z wszystkich funkcji.
Jak każdy doskonale zdaje sobie sprawę, mamy do czynienia z autem naszpikowanym elektroniką i nowoczesnymi rozwiązaniami. Klienci mogą więc liczyć na liczne systemy wpływające na komfort i bezpieczeństwo, wśród których znajdziemy m.in.: asystenta półautonomicznej jazdy, aktywne, ledowe reflektory (także laserowe, pierwsze w tym segmencie), zestaw kamer 360 stopni oraz sterowanie gestami. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że klient będzie mógł wybierać spośród 4 podstawowych wersji wyposażenia: Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport.
Gama silników benzynowych będzie opierała się na konstrukcjach 2-litrowych oznaczonych jako 320i (184 KM) i 330i (258 KM) oraz 3-litrowej 340i (375 KM). W początkowej ofercie znajdą się też diesle 318d (150 KM) i 320d (190 KM). Uzupełnieniem będzie hybyrda plug-in, czyli 330e (252-290 KM). Większość silników jest dostępna z napędem na obie osie (xDrive). Diesle mają standardowo 6-biegowy manual. Wszystkie pozostałe propozycje zintegrowano seryjnie z 8-biegowym automatem.