w

BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant. Starcie sportowych kombi

BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant
BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant. Starcie sportowych kombi

Dla wielu są to samochody idealne, bo łączą praktyczny charakter ze świetnym osiągami. Do tego są bardzo dobrze wykonane i mają napędy na obie osie.

Fakt, sportowe kombi łączą sprzeczności i robią to znakomicie. BMW M3 Touring i Audi RS4 Avant stanowią tego najlepsze dowody. Które z nich jest lepsze? Zagorzali fani tych marek z pewnością nie będą obiektywni w ocenie.

Asfalt może jednak zweryfikować różnice w przypadku osiągów i wyłonić zwycięzcę w tej kategorii. To oczywiście nie musi determinować wyboru spośród tych aut, ale na pewno da odpowiedź dotyczącą potencjału.

BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant

Zacznijmy od reprezentanta Monachium. Bawarskie kombi skrywa trzylitrową, podwójnie doładowaną jednostkę z sześcioma cylindrami, która generuje 510 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na wszystkie koła zajmuje się ośmibiegowa przekładnia automatyczna. Masa własna BMW M3 Touring to 1865 kilogramów.

>Audi RS4 w starciu z Teslą Model Y. Dwa sposoby na szybkie, rodzinne auto (wideo)

Jak na tym tle wypada Audi RS4 Avant? Rywal z Ingolstadt waży 1745 kilogramów, czyli wyraźnie mniej. Jego sercem jest jednostka V6 o pojemności 2,9 litra, która generuje 450 koni mechanicznych i 600 niutonometrów. Potencjał trafia na obie osie za pomocą ośmiobiegowego automatu.

BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant
BMW M3 Touring jest mocniejsze, ale Audi RS4 Avant waży znacznie mniej

Jak ujawniają podane liczby, BMW jest mocniejsze, ale Audi waży znacznie mniej. Wiele zależeć będzie od wydajności układów napędowych. Które z kół szybciej złapią przyczepność? Która ze skrzyń jest lepiej zestopniowana w przypadku pojedynku na prostej (ze startu zatrzymanego)? Na te pytania odpowie poniższe nagranie autorstwa kanału carwow z Matem Watsonem na czele.

Warto w tym miejscu również wspomnieć o cenach obu samochodów. M3 w praktycznym wydaniu startuje od 497 000 złotych. Z kolei za Audi RS4 Avant trzeba zapłacić co najmniej 443 800 złotych. Widać więc znaczącą różnicę w wydatkach.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Małe ciężarówki Daimlera

Małe ciężarówki Daimlera. Niemiecki koncern inwestuje w USA

Kolejne sportowe Toyoty trafią do gamy

Kolejne sportowe Toyoty trafią do gamy. Szef marki potwierdza