w

Małe ciężarówki Daimlera. Niemiecki koncern inwestuje w USA

Małe ciężarówki Daimlera
Małe ciężarówki Daimlera. Niemiecki koncern inwestuje w USA

Mercedes-Benz ma już ugruntowaną pozycję na rynku samochodów ciężarowych. Niemiecki koncern nie zamierza jednak osiadać na laurach, dlatego zainwestował w nowy projekt.

Małe ciężarówki Daimlera mają wkrótce pojawić się na amerykańskich drogach. Gama będzie oferowana pod nową marką o nazwie Rizon. Co ciekawe, oferta obejmie jedynie samochody elektryczne klas 4 i 5 o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej około 8 ton.

Debiut marki ma nastąpić podczas targów Advanced Clean Transportation Expo w mieście Anaheim (Kalifornia, Stany Zjednoczone). Event odbędzie się już w tym miesiącu. Wraz z popularyzacją firmy pojawią się programy, które obejmą porady dotyczące ładowania AC i DC.

Małe ciężarówki Daimlera – dla kogo?

Wiemy, że producent zacznie od trzech modeli o nazwach e18L, e16L i e16M. Małe ciężarówki Daimlera oferowane pod marką Rizon mają być oferować dwa warianty dopuszczalnej masy całkowitej 7255 kilogramów i 8162 kilogramy. Nowy twór będzie dostarczał różne warianty nadwoziowe – od samych platform, poprzez częściowe zabudowy, aż do chłodni.

Rizon e18L
Marka Rizon będzie oferowała trzy model z różnymi wariantami zabudowy

Informacje na temat danych technicznych są mocno ograniczone. Niemcy poinformowali jedynie, że warianty L otrzymają baterię o pojemności 124 kWh, która zapewni 177-257 kilometrów zasięgu. Model M ma mieć akumulator 83 kWh, który oferuje pokonanie 121-177 kilometrów na jednym ładowaniu. Warto dodać, że gwarancja na akumulatory to 5 lat lub 120 tysięcy mil (około 190 tysięcy kilometrów).

Małe ciężarówki Daimlera
Rizon e18L

Rezultaty dotyczące zasięgu są, delikatnie mówiąc, słabe. Małe ciężarówki Daimlera mogą przekonać głównie służby komunalne lub firmy stawiające na ekologię i potrzebujące stosunkowo pojemnych pojazdów do realizacji zadań na krótkich dystansach. Target jest więc skromny.

Czas pokaże, czy inwestycja w markę Rizon miała sens. Pozostaje wierzyć, że technologia pójdzie do przodu, bo w przypadku samochodów ciężarowych wygląda to, póki co, mało optymistycznie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

27 tysięcy błędnych pomiarów alkomatem

27 tysięcy błędnych pomiarów alkomatem. Sąd zarzucił policji zatajanie informacji

BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant

BMW M3 Touring kontra Audi RS4 Avant. Starcie sportowych kombi