Nowoczesne silniki V8 będą powstawały w nowej fabryce w Zuffenhausen.
Podwójnie doładowany motor o pojemności 4 litrów najpierw zagości pod maską Panamery, a później zostanie wykorzystany m.in w Audi A8 czy Bentley’u Continental GT. Nowa jednostka wyróżnia się tzw. układem „hot vee” – turbiny znajdują się między dwoma blokami cylindrów. To rozwiązanie było po raz pierwszy wykorzystane przez Mercedesa w modelu AMG GT. Silnik ma generować moc 542 KM i być o około 30 % bardziej ekonomiczny od poprzednio używanej jednostki. Dodatkową zaletą jego modularnej budowy jest możliwość współpracy z układem hybrydowym. Budowa samej fabryki pochłonęła 80 milionów euro i jest częścią wartego 700 milionów euro planu rozbudowy kompleksu w Zuffenhausen. Załoga liczy 400 pracowników, a dziennie z taśm ma zjeżdżać 200 jednostek. W przyszłości będą tam powstawały również układy napędowe do nadchodzącego modelu elektrycznego Mission E.
Źródło: Motor1