w

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024. Zmiany zgodne z przewidywaniami

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024. Zmiany zgodne z przewidywaniami

Włoska marka idzie za ciosem i prezentuje sportową wersję swojego flagowego sedana po liftingu. I trudno mówić o zaskoczeniu.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024 zmieniała się w takim samym zakresie, jak pozostałe wersje wyposażeniowe i napędowe. Krótko mówiąc, modernizacja jest „przypudrowaniem nosa” i nie ma żadnych rewolucji.

Jeżeli chodzi o stylistykę, to projektanci skupili się przede wszystkim na elementach oświetlenia. Ich kształty pozostały te same, ale zmieniły się klosze – zarówno tylnych lamp, jak i przednich reflektorów. Te drugi oferują w końcu technologię LED.

Delikatnym modyfikacjom uległy także zderzaki. Pozostałe elementy karoserii pozostały praktycznie takie same. To oznacza masywne nakładki progowe, duży dyfuzor, grill z charakterystyczną fakturą oraz niewielką listwę na tylnej klapie. Przy okazji liftingu wprowadzono także nowe lakiery.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024 – zmiany wewnętrzne

Nieco więcej wydarzyło się we wnętrzu samochodu. Przede wszystkim nie ma już analogowych zegarów, które może i były reliktem w porównaniu do instrumentów u konkurencji, ale miały piękne tarcze i świetnie nawiązywały do klasyki. Teraz mamy tu cyfrowe wskaźniki uzupełnione klasycznymi motywami – żeby wilk był syty, a owca cała.

>Alfa Romeo Giulia Qudrifoglio na niemieckiej autostradzie. Zobacz, jak przyspiesza ta piękna Włoszka (wideo)

System multimedialny został oczywiście zaktualizowany. Co ważne, producent nie zrezygnował z fizycznego panelu sterowania, który umożliwia wygodniejszą obsługę, niż dotyk. Oprócz tego pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, a wśród nich tapicerowane dekory. Nie mogło zabraknąć także sportowej kierownicy z nowymi ramionami i starterem umieszczonym tuż przy jej centralnym punkcie.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024

Pod maską nie ma żadnych zaskoczeń. Mieszka tu znana i lubiana jednostka 2.9 V6, która generuje 505 koni mechanicznych i 600 niutonometrów. Wciąż współpracuje z nią ośmiobiegowy automat, który przekazuje moc na tylną oś.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024

Taka konfiguracja umożliwia osiąganie setki w 3,8 sekundy. Co ciekawe, Stelvio Quadrifoglio występuje z napędem na obie osie i pozwala przyspieszać do 100 km/h w 3,6 sekundy. Później jednak nie jest tak szybkie, jak Giulia. Masa i gabaryty robią swoje.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio w wersji limitowanej 100th Anniversaro jest wisienką na torcie całej oferty. Zotanie ona dołączona do cennika jeszcze tej wiosny, a jej pierwsze egzemplarze trafią na drogi w trzecim kwartale tego roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Próba wymuszenia kolizji

Próba wymuszenia kolizji? „Niektórzy tak zarabiają na odszkodowaniach” (wideo)

MG Cyberster EV

MG Cyberster EV ujawniony przez Chińczyków. Nadjeżdża ciekawy roadster