w

Advanced Comfort Active Suspension – Citroen prezentuje działanie innowacyjnego zawieszenia

C5 X
Advanced Comfort Active Suspension - Citroen prezentuje działanie innowacyjnego zawieszenia

Francuska marka od początku swojego istnienia kojarzy się z nowinkami technologicznymi i zaawansowanymi układami.

Każdy doskonale wie, że hydropneumatyczne zawieszenie stosowane przez Citroena nie jest już oferowane. Było niezwykle efektywne, ale też bardzo drogie – w zakupie i utrzymaniu. Producent postanowił jednak wprowadzić alternatywę, którą jest Advanced Comfort Active Suspension.

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów technicznych, warto podkreślić, że nie jest to koncepcyjny układ. Marka już go oferuje, czego przykładem może być jej ostatnia nowość – Citroen C5 X, na którego przykładzie ujawniono sposób działania tej technologii.

Advanced Comfort Active Suspension – jak działa?

Co ciekawe, Citroen C5 X w wersji hybrydowej oferuje ten układ w standardzie, co oznacza, że nie trzeba przeznaczać kolejnych pieniędzy na drogie wyposażenie. Jak to wszystko funkcjonuje? Inżynierowie zastosowali podwójne, progresywne poduszki hydrauliczne, które po raz pierwszy zostały połączone z elektronicznym systemem kontroli pracy amortyzatorów.

W praktyce, nowa konfiguracja ma zapewniać płynniejsze działanie – krótko mówiąc, lepiej tłumić nierówności. Każde z czterech kół jest niezależnie sterowane dzięki zastosowaniu wielu czujników – cztery z nich „monitorują” położenie pionowe, a trzy prędkość koła.

Advanced Comfort Active Suspension Citroen
Advanced Comfort Active Suspension pozwala na uzyskanie wysokiego komfortu poprzez dobór jednego z trzech dostępnych trybów jazdy

Zawieszenie Advanced Comfort Active Suspension pozwala na dobranie jednego z trzech trybów pracy: Normal, Comfort i Sport. Pierwsze dwa mają podobny charakter do 50 km/h. Powyżej tej wartości pojawiają się rozbieżności – drugie zapewnia większą miękkość. Tryb Sport wszystko utwardza, ale wciąż jest daleki od surowości znanej z wyczynowych aut.

Poniższy materiał pokazuje, jak to wszystko działa w praktyce. Warto go obejrzeć i lepiej poznać zarówno zawieszenie, jak i sam model. Przypomnijmy, że Citroen C5 X jest dostępny w polskich salonach. Za bazowy egzemplarz wyposażony w 130-konny silnik benzynowy i ośmiobiegowy automat trzeba zapłacić 149 300 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chiron Super Sport

Ostatnie Bugatti Chiron Super Sport 300+ dostarczone. Rozdział zamknięty

Land Rover Defender tuning

Land Rover Defender Manhart 2022. Należy do klubu „500+”