w

Peugeot 2008 i test łosia: Crossovery nie radzą sobie najlepiej… (Video)

Peugeot 2008 moose test
Peugeot 2008 i test łosia: Crossovery nie radzą sobie najlepiej... (Video)

Miejskie crossovery stale zyskują na popularności. Coraz częściej wypierają z rynku klasyczne hatchbacki z segmentów A i B.

I nic w tym dziwnego. Są znacznie atrakcyjniejsze pod względem stylistycznym, wpisują się w aktualne trendy, a dodatkowo dysponują wyraźnie większymi kabinami, co wpływa na ogólną praktyczność. Nie oferują jednak lepszych parametrów w każdej kategorii.

Bardzo często ma to związek z właściwościami jezdnymi. Użytkownik miejskiego crossovera siedzi wyżej, przez co czuje się bezpieczniej. Samo auto nie jest jednak lepsze w prowadzeniu. Dlaczego? Powodami są wyższa masa od zwykłego hatchbacka i przeniesiony (do góry) środek ciężkości.

Nowy Peugeot 2008 – test łosia

Przykładem może być francuski przedstawiciel tego gatunku. To bardzo dopracowany samochód – jeden z najlepiej wykonanych w swojej klasie. Ma też szereg nowoczesnych rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo – zarówno bierne, jak i czynne.

Nowy Peugeot 2008 test łosia
Przy 70 km/h udało się zachować właściwy tor jazdy

Fizyki nie da jednak się oszukać. Podczas gwałtownej zmiany toru jazdy przy 70 km/h, auto zachowało właściwy kierunek. Zwiększenie tej prędkości o 3 km/h wywołuje już na tyle duży uślizg kół, że dochodzi do strącenia pachołków. Warto dodać, że przy 80 km/h jest podobnie i nie ma gwałtownej zmiany stabilności.

Egzemplarz testowy to wersja GT Line ze 130-konnym silnikiem benzynowym, 18-calowymi felgami i oponami Michelin Primacy 4 215/55.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bentayga Creative Bespoke

Gdy seryjny Bentley to za mało: Bentayga po wizycie u Creative Bespoke

Mercedes-Benz S 500 acceleration

Nowy Mercedes-Benz S 500 (W223) w warunkach rzeczywistych: Zobacz, jak przyspiesza topowa limuzyna (Video)