Pandemia miała ogromny wpływ na sytuację gospodarczą na świeci. Odczuły to także firmy oferujące swoje produkty w Polsce. Branża motoryzacyjna nie jest oczywiście wyjątkiem.
Instytut SAMAR przygotował raport, w którym znajdują się dokładne wyniki sprzedaży w 2020 roku. Do tej pory do klientów indywidualnych trafiło 85 207 sztuk nowych pojazdów (-30,68%). Z kolei firmy kupiły 209 913 egzemplarzy nowych aut (-27,09%). W obu przypadkach spadki sięgają około 30%.
Oto Top 10 aut wybieranych przez klientów indywidualnych:
- Toyota Yaris (5729 szt.)
- Dacia Duster (3762)
- Toyota Corolla (3176)
- Skoda Fabia (2480)
- Skoda Octavia (2357)
- Fiat Tipo (2355)
- Toyota RAV4 (2290)
- Hyundai Tucson (2160)
- Skoda Kamiq (1972)
- Toyota C-HR (1910)
Ranking modeli wybieranych przez firmy wygląda nieco inaczej:
- Skoda Octavia (10 665 szt.)
- Toyota Corolla (9424)
- Skoda Fabia (6785)
- Toyota Yaris (4780)
- Renault Clio (4690)
- Dacia Duster (4442)
- Volkswagen Golf (4182)
- Toyota C-HR (4134)
- Ford Focus (3894)
- Skoda Superb (3839)
Warto również zwrócić uwagę na sprzedaż marek premium. Na pierwszej pozycji znajduje się Mercedes-Benz (13 818 szt.), który wyprzedził BMW (12 380) i Audi (10 370). Tuż za podium uplasowało się Volvo (8226), a pierwszą piątkę zamknął Lexus (2988). Szwedzka marka ma największe powody do zadowolenia, bo stosunek sprzedaży do liczby oferowanych modeli ma naprawdę bardzo dobry w porównaniu do reszty.
Wśród pięciu najlepiej sprzedających się modeli z najdziemy: XC60 (3394 szt.), Serię 3 (2379), Klasę A (2034), XC40 (1993) i Audi Q5 (1679).