w

Hyundai i30 N 2021 – nowe szaty koreańskiego hot hatcha i opcjonalny automat

Odświeżony hot hatch z Koreai Południowej został oficjalnie zaprezentowany. Co teraz oferuje Hyundai i30 N?

Design został zaktualizowany wzorem konwencjonalnych wersji. To oznacza przemodelowany pas przedni z nowymi wypełnieniami reflektorów, przeprojektowanym zderzakiem i zmienionym grillem. Z tyłu natomiast pojawiły się zmodyfikowane klosze lamp i nowa dokładka, w którą wkomponowano dwie końcówki układu wydechowego.

Z kolei we wnętrzu można liczyć na większy ekran multimedialny, który wyróżnia się lepszą ergonomią i szybszym działaniem. Ponadto, zastosowano półkubełkowe fotele przednie, aluminiowe pedały, sportową kierownicę i analogowe wskaźniki.

Największą nowością jest skrzynia biegów. Teraz wśród opcji znajdziemy 8-biegowy automat N-DCT.  W standardzie jest oczywiście 6-biegowy manual. Pod maską znajduje się natomiast 2-litrowy, doładowany benzyniak dostępny w dwóch wersjach: 250 KM (353 Nm) oraz 280 KM (392 Nm). Te wartości umożliwiają osiąganie setki w 5,9 sekundy. Warto dodać, że auto jest też lżejsze o 14 kg.

Hyundai i30 N po liftingu wyjedzie na polskie drogi na początku przyszłego roku. Bliżej tego terminu powinniśmy poznać oficjalny cennik.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Citroen DS3 WRC, którym jeździł Loeb został sprzedany za horrendalną sumę

Narkoman za kierownicą – wymusił pierwszeństwo i omal nie zginął