Volkswagen Golf GTI to dla wielu wyznacznik w klasie sportowych kompaktów z napędem na przednią oś. Właśnie poznaliśmy jego nowe wcielenie.
Bazuje oczywiście na ósmej generacji niemieckiego auta. Podobnie, jak w przypadku każdego innego Golfa, stylistyka jest dość powściągliwa. Nie zabrakło jednak przeprojektowanych zderzaków, delikatnej lotki, dedykowanych felg, oznaczeń i dwóch końcówek układu wydechowego. Z kolei wnętrze zyskało półkubełkowe fotele z tapicerką w kratę, aluminiowe pedały i sportową kierownicę.
Pod maską brak większych zaskoczeń. Fundamentem układu jest 2-litrowy silnik TSI generujący 245 KM. Cały potencjał trafia na oś przednią – najpewniej tylko za pośrednictwem automatu. Pamiętajmy jednak, że VW przygotowuje jeszcze mocniejsze odmiany (TCR oraz R), dlatego chętni na jeszcze więcej emocji nie będą zawiedzeni.