w

„Szeryfowanie” i skuteczna interwencja zdenerwowanego kierowcy (Video)

Zjawisko „szeryfowania” znane jest od lat i większość kierowców odnosi się do niego negatywnie. Niestety, wciąż znaczna liczba użytkowników dróg porywa się na takie zachowania.

Według nich blokowania pasa, który ma się skończyć jest uczciwe. Tak naprawdę nie ma to sensu. Po to drogowcy zostawili dwie nitki, by rozładować ruch i zminimalizować ryzyko zablokowania takich miejsc, jak skrzyżowania. Gdyby szybciej było jednym pasem, to drugi były z pewnością wcześniej wykluczony z ruchu.

Ten kierowca TIR-a najwyraźniej myśli inaczej. Osoba jadąca za nim zaczęła trąbić, ponieważ „trucker” jechał z prędkością spaceru, mimo iż przed nim była pusta droga. Gdy sygnały dźwiękowe nie przyniosły rezultatu, zirytowany użytkownik osobówki postanowił złożyć wizytę szeryfowi. Jak widać, wymiana zdań pomogła…

Źródło: YouTube, STOP Cham

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

6 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. Prawidłowa postawa kierowcy TiRa.
    Drogowcy to debile .Przez takich cwaniaków jak ten z osobówki, tworzą się jeszcze większe korki !
    Takie wpychanie się z lewego pasa na pas, gdzie wolno , ale bez zahamowań porusza się korek, jest zwykłym sqrwysyństwem.
    Pomyślmy , co by było, gdyby wszyscy byli takiimi chamami i jechali po lewej stronie kończącego się pasa !

    • Ruch ma się rozłożyć na lewy i prawy pas – jeden puszcza, jeden wjeżdża. Gdyby oba pasy były zajęte, a kierowcy wykazywaliby się ludzką wyrozumiałością, nikt by nie mówił o cwaniactwie. Kierowca TIR-a zrobił źle i to przykre, że są ludzie, którzy nie dość że wyzywają jak Ty, to jeszcze nie znają polskich przepisów i europejskich zasad. Na szeroko pojętym Zachodzie potrafią jeździć na suwak i tacy cwaniacy, jak Pan z TIR-a jeżdżą grzecznie nie blokując ruchu, bo wiedzą czym to grozi. W Polsce jest jednak samowolka, ale miejmy nadzieję, że to się wkrótce zmieni.

    • Niema co blokować ani jechać prawym pasem tylko dwoma pasami do samego końca A przynajmniej na 10 20 m przed końcem zjeżdżać do jednego na suwak jak na zachodzie to jest najbardziej rozsądne ponieważ nie rodzi konfliktów jest sprawiedliwe i nikt nic nie traci tylko zyskuje ponieważ tam na zwężce i tak prędkość jest tak minimalna że każdy na suwak spokojnie wjedzie ponieważ dalej są Jeszcze skrzyżowania które nie pozwalają tak czy inaczej rozwinąć dla prawego pasa prędkość Nauczcie się w końcu i nie dawajcie szansy cwaniaków

      • My nie doroslismy jeszcze do jazdy po drogach by sobie nie wadzic.Goruje cwaniactwo,i wolna amerykanka.Czy slyszal ktos o jezdzie na suwak.Daje to czysta przyjemnosc z jazdy .bez stresu ,a ruch sie szybko uplynnia. Kierowcy sa usmiechnieci nikt nikogo nie wyzywa.Niestety,to widzialem lecz nie w Polsce,a szkoda.Czy my naprawde musimy byc tak zli?

    • Prawo jazdy za kostke masła masz. Już ci tlumacze dlaczego zamyka sie pas tam za 500m a nie 1000m wcześniej. Żeby pomieścić zator na dwóch pasach a nie rozciągać na jednym gdzie gdzieś z tyłu może sie blokować skrzyżowanie lub robić sie niebezpieczna sytuacja na zakrecie gdzie ludzie stoją. Pomyśl lub sie cofnij na nauki

    • My nie doroslismy jeszcze do jazdy po drogach by sobie nie wadzic.Goruje cwaniactwo,i wolna amerykanka.Czy slyszal ktos o jezdzie na suwak.Daje to czysta przyjemnosc z jazdy .bez stresu ,a ruch sie szybko uplynnia. Kierowcy sa usmiechnieci nikt nikogo nie wyzywa.Niestety,to widzialem lecz nie w Polsce,a szkoda.Czy my naprawde musimy byc tak zli?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akcja ratownicza z udziałem helikoptera – coś poszło nie tak… (Video)

Szybki przejazd na czerwonym świetle – zderzenie 4 aut (Video)