Po serii zapowiedzi graficznych nadszedł czas oficjalnej premiery. Oto nowa generacja największego auta dostawczego w gamie Mercedesa!
Kolejne wcielenie Sprintera jest znacznie bardziej nowoczesne, niż poprzednie. Pas przedni wygląda bardzo okazale, dzięki reflektorom w stylu najnowszych „osobówek”, pokaźnemu grillowi i wyraźnie pochylonej masce. Z tyłu natomiast zdecydowano się na klasykę, czyli podwójne drzwi i pionowe lampy.
Z kolei wnętrze zyskało zarówno na stylu i praktyczności. Najciekawiej prezentuje się panel centralny, który nawiązuje swym designem do kultowych boomboxów (radiomagnetofonów). W topowych wersjach będzie go zdobić fortepianowa czerń. Rolę centrum dowodzenia może pełnić ekran multimedialny z funkcją dotyku. Pod nim wygospodarowano miejsce na panel klimatyzacji. W oczy rzuca się również wielofunkcyjna kierownica. Nie mogło oczywiście zabraknąć licznych schowków, wnęk i kieszeni ułatwiających rozmieszczenie wszelkiego rodzaju przedmiotów. Wśród ciekawych opcji wyposażenia można wyróżnić zestaw kamer wokół pojazdu i system Wet Wiper (zintegrowany z czujnikiem deszczu), który optymalizuje widoczność podczas opadów.
Auto będzie dostępne w pięciu podstawowych wariantach nadwoziowych: Furgon, Tourer, bus, podwozie i kabina do zabudowy. W ofercie znajdziemy trzy rozstawy osi, tyle samo rodzajów napędu i wysokości nadwozia, pięć klas wagowych, a także szeroką paletę opcji kabinowych. Ponad 1700 konfiguracji pozwoli na dopasowanie auta do indywidualnych potrzeb firmy/klienta. Warto dodać, że maksymalna przestrzeń ładunkowa może wynosić 17 metrów sześciennych przy obciążeniu do 5,5 tony.
W gamie jednostek znajdziemy zarówno benzyniaki, jak i konstrukcje wysokoprężne. Przygotowane przez Mercedesa propozycje dysponują mocą od 114 do 176 KM. Do napędu tylnego i 4×4 dołączył przedni. Nie zabrakło także 7-biegowego automatu i nowego manuala o 6 przełożeniach. W przyszłym roku do gamy ma trafić eSprinter zasilany energią elektryczną.
Wraz z kolejną generacją Sprintera marka wprowadza serię usług Mercedes PRO, które wiążą się z systemami MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Mają one spełniać wymagania logistyczne i transportowe w zakresie zarządzania grupą pojazdów. W skrócie, łączą one menadżera floty z wszystkimi pojazdami, a co za tym idzie – ich kierowcami. W taki sposób łatwiej będzie okiełznać i koordynować wszystkie prace.
Sprinter wjeżdża właśnie do salonów. Ceny w Niemczech startują od 19 990 euro bez podatku VAT.