w

Mercedes-Benz Sprinter 2018 oficjalnie

Po serii zapowiedzi graficznych nadszedł czas oficjalnej premiery. Oto nowa generacja największego auta dostawczego w gamie Mercedesa!

Kolejne wcielenie Sprintera jest znacznie bardziej nowoczesne, niż poprzednie. Pas przedni wygląda bardzo okazale, dzięki reflektorom w stylu najnowszych „osobówek”, pokaźnemu grillowi i wyraźnie pochylonej masce. Z tyłu natomiast zdecydowano się na klasykę, czyli podwójne drzwi i pionowe lampy.

Z kolei wnętrze zyskało zarówno na stylu i praktyczności. Najciekawiej prezentuje się panel centralny, który nawiązuje swym designem do kultowych boomboxów (radiomagnetofonów). W topowych wersjach będzie go zdobić fortepianowa czerń. Rolę centrum dowodzenia może pełnić ekran multimedialny z funkcją dotyku. Pod nim wygospodarowano miejsce na panel klimatyzacji. W oczy rzuca się również wielofunkcyjna kierownica. Nie mogło oczywiście zabraknąć licznych schowków, wnęk i kieszeni ułatwiających rozmieszczenie wszelkiego rodzaju przedmiotów. Wśród ciekawych opcji wyposażenia można wyróżnić zestaw kamer wokół pojazdu i system Wet Wiper (zintegrowany z czujnikiem deszczu), który optymalizuje widoczność podczas opadów.

Auto będzie dostępne w pięciu podstawowych wariantach nadwoziowych: Furgon, Tourer, bus, podwozie i kabina do zabudowy. W ofercie znajdziemy trzy rozstawy osi, tyle samo rodzajów napędu i wysokości nadwozia, pięć klas wagowych, a także szeroką paletę opcji kabinowych. Ponad 1700 konfiguracji pozwoli na dopasowanie auta do indywidualnych potrzeb firmy/klienta. Warto dodać, że maksymalna przestrzeń ładunkowa może wynosić 17 metrów sześciennych przy obciążeniu do 5,5 tony.

W gamie jednostek znajdziemy zarówno benzyniaki, jak i konstrukcje wysokoprężne. Przygotowane przez Mercedesa propozycje dysponują mocą od 114 do 176 KM. Do napędu tylnego i 4×4 dołączył przedni. Nie zabrakło także 7-biegowego automatu i nowego manuala o 6 przełożeniach. W przyszłym roku do gamy ma trafić eSprinter zasilany energią elektryczną.

Wraz z kolejną generacją Sprintera marka wprowadza serię usług Mercedes PRO, które wiążą się z systemami MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Mają one spełniać wymagania logistyczne i transportowe w zakresie zarządzania grupą pojazdów. W skrócie, łączą one menadżera floty z wszystkimi pojazdami, a co za tym idzie – ich kierowcami. W taki sposób łatwiej będzie okiełznać i koordynować wszystkie prace.

Sprinter wjeżdża właśnie do salonów. Ceny w Niemczech startują od 19 990 euro bez podatku VAT.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW wstrzymuje produkcję M550i i zapowiada koniec M3 F80

Range Rover Velar Lumma Design