Bestseller z Wolfsburga najwięcej zyskał w sferze multimediów i systemów wspomagających kierowcę.
Zmiany stylistyczne tradycyjnie ograniczyły się do detali. Za największą z nowinek na tym polu należy uznać tylne reflektory wykonane w technologii LED, które są standardem w każdej wersji. Delikatnie przestylizowano zderzaki, wloty powietrza i grill. Ponadto odświeżono paletę dostępnych lakierów – trzeba przyznać, że Golfowi do twarzy w nowym, złotym kolorze. Znacznie więcej nowości znajdziemy we wnętrzu – tu króluje nowy system multimedialny korzystający z 12,3 calowego wyświetlacza z możliwością kontroli gestami i głosem.
Golf ponadto dostał „w spadku” znane z Passata systemy wspomagające kierowcę (jak np. Trailer Assist, który po raz pierwszy pojawi się w klasie kompaktów). System Trafic Jam Assist pomoże w bezpiecznym poruszaniu się w korkach. Sporo nowości również pod maską – pojawią się nowe motory 1.5 TSI o mocy 150 KM z funkcją dezaktywacji cylindrów. Nieco później pojawi się jeszcze oszczędniejsza wersja BlueMotion, rozwijająca 130 KM. Ekologiczny e-Golf zadebiutuje podczas targów w Los Angeles – dzięki bateriom o większej pojemności ma oferować zasięg sięgający 300 kilometrów na jednym ładowaniu. Sportowe GTI zyskało więcej mocy – od teraz będzie oferowane z 230-konnym motorem 2.0 TSI, natomiast wersja Performance będzie rozwijać 245 KM. Pojawi się również zupełnie nowa. siedmiobiegowa przekładnia DSG – zastąpi starszy układ o sześciu przełożeniach.
Źródło: Motor1