w

Ferrari GT4Lusso – nowa wersja

GT4Lusso debiutowało w marcu tego roku i jest bezpośrednim następcą modelu FF.

ferrari_gt4lusso_v8_2016_2

Do tej pory włoskie Gran Turismo było dostępne jedynie z wolnossącym, benzynowym silnikiem V12. Teraz do oferty dołącza jednostka V8 z doładowaniem. Jest to konstrukcja znana z modelu 488 GTB. Rozwija 610 KM i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W takim zestawieniu włoski supersamochód osiąga pierwszą setkę w 3,5 sekundy i rozpędza się do 320 km/h. W porównaniu do odmiany V12, przyspieszenie jest 0,1 sekundy gorsze, a prędkość maksymalna o 15 km/h mniejsza. Są to więc bardzo skromne różnice. Wynikają one nie tylko z doładowania, ale także obniżonej o 50 kg masy własnej (teraz 1740 kg). Skąd ta oszczędność? W tym wariancie GT4Lusso posiada napęd na jedną, a nie dwie osie, co dla wielu może wydać się dodatkowym plusem. Według producenta, średnie zużycie paliwa wersji V8 to około 11 litrów.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard

SEAT Ateca X-Perience Concept