w

„Siedemnastka” znowu w przetargu

Kiedy i kto dokończy budowę trasy S17? Dowiemy się niebawem. Lubelski oddział GDDKiA, odpowiedzialny za inwestycję przypuszcza, że na przełomie maja i czerwca powinniśmy poznać oferty firm zainteresowanych zaprojektowaniem i budową ponad 25,2 km drogi pomiędzy obwodnicą Garwolina a granicą województw Mazowieckiego i Lubelskiego. Do składania ofert zaproszono firmy, które przeszły przez weryfikację na I etapie przetargu. Zaproszenia trafiły do 17 firm, z których 13 chce budować obydwa odcinki, a pozostałe tylko jeden.

droga_s17_2015_1

Budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 od końca obwodnicy do granicy województw GDDKiA podzieliło na dwa zadania. Pierwsze, obejmuje odcinek o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc. Na tym odcinku trasy powstaną dwa węzły drogowe: Górzno i Gończyce oraz dziewięć wiaduktów i przejazdów – przepustów nad i pod trasą. W tym tzw. obwód utrzymania drogi. Drugie zadanie to odcinek pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw o długości ok. 13 km. W ramach inwestycji powstanie węzeł Trojanów, a także 13 wiaduktów i przepustów oraz dwa miejsca obsługi podróżnych.

 

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj. Przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu uzyska decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ma być wykonana w technologii betonu cementowego. Budowa ma trwać nie dłużej niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Wykonawca może skrócić termin realizacji do 34 miesięcy, co będzie brane przy ocenie ofert, podobnie jak wydłużenie udzielonej gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.

 

Autor: Artur Balwisz/GDDKiA Lublin

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ekologiczne plany Porsche

Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line – Nie dla ludu, czyli noblesse oblige