w

Kolejne fragmenty dróg ekspresowych S8 i S14 oddano do użytku

Kierowcy mają już do dyspozycji prawie 20-kilometrowy odcinek nowych dróg ekspresowych. To S8 od węzła Róża do węzła Rzgów oraz S14 od węzła Dobroń do węzła Róża.

 

Oddany fragment trasy stanowi południową obwodnicę aglomeracji łódzkiej i w przyszłości będzie częścią trasy łączącej Dolny Śląsk z centrum kraju. Do użytku oddawane są kolejne odcinki realizacyjne; ?siódmy? od węzła Dobroń (S14/DK14) do węzła Róża (S8/S14), część szóstego ? węzeł Róża i niemal cały ?ósmy?; od węzła Róża do węzła Rzgów (S8/DK1).

 

Dzięki temu kierowcy jadący z południa drogą krajową nr 1 i zmierzający w kierunku Łasku, Zduńskiej Woli lub Konstantynowa Łódzkiego i Zgierza będą mogli ominąć centrum 70-tysięcznych Pabianic. To samo dotyczy przemierzających trasę Sieradz ? Tomaszów Mazowiecki. Oznacza to zdecydowaną poprawę warunków życia i co najistotniejsze bezpieczeństwa pabianiczan i wszystkich mieszkających przy drodze krajowej nr 71 między Rzgowem i Pabianicami.

 

3,6 km drogi ekspresowej S14
?Odcinek 7? liczy sobie 3,6 km i jest w rzeczywistości fragmentem drogi ekspresowej S14. Został wybudowany (w ramach jednego kontraktu z odcinkiem szóstym) przez konsorcjum firm DRAGADOS – POL-AQUA. Węzeł Róża, który dziś także został oddany do użytku, stanowi część szóstego odcinka realizacyjnego. Biegnie przez gminy Łask i Dobroń, na terenie powiatów łaskiego i pabianickiego.

 

Umowę z wykonawcą podpisano w październiku 2011 roku. Wartość całego kontraktu to blisko 550 milionów złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 ? 2013.

 

Nowe fragment ?8? z betonową nawierzchnią
?Odcinek 8? będący częścią drogi ekspresowej S8 Węzeł Wieluń ? Łódź (A1) liczy łącznie blisko 19,5 km długości, jednak dziś do użytku trafi jego 16 kilometrowy fragment (od węzła Róża do węzła Rzgów). Biegnie on przez teren gmin; Rzgów, Tuszyn, Pabianice, Dobroń i Dłutów w powiatach pabianickim i łódzkim wschodnim.

 

W przeciwieństwie do odcinka siódmego, ma on betonową nawierzchnię, która zapewni kilkudziesięcioletnią bezawaryjną eksploatację. (Ocenia się, że do pierwszego poważniejszego remontu takie nawierzchnie wytrzymują 30-40 lat). Ósmy odcinek łączy się z autostradą A1, Dzięki czemu w przyszłości jadący z północy, będą tu mogli skręcić na drogę ekspresową S8 i dotrzeć szybko oraz bezpiecznie na Dolny Śląsk.

 

Jego wykonawcą jest firma BUDIMEX, z którą umowę podpisano w październiku 2011 roku. Prace budowlane ukończono przed terminem, pod koniec 2013 roku. Koszt przedsięwzięcia to blisko 850 milionów złotych Podobnie jak odcinki 6 i 7, odcinek ósmy był dofinansowany w ramach POIiŚ.

 

Źródło: GDDKiA, QBusiness.pl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Silnik 1.6 16v (PSA) ? problemy, awarie, historia, eksploatacja

Paliwa tanieją na stacjach, ale zaczynają mocno drożeć w rafineriach