w

Odmłodzony Volkswagen Scirocco

W 1974 roku, dokładnie przed 40 laty, na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutowała pierwsza generacja Scirocco. Teraz w Genewie VW przedtawi najnowszą generację sprzedanego w ponad milionie egzemplarzy kultowego auta, udoskonalonego zarówno technicznie, jak i optycznie.

 

Znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi światłami tylnymi. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy.

 

We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportową, obszytą skórą kierownicę, można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. I specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite oraz asystenta parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco.

 

Pod maskę auta trafi sześć silników. Wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Warto dodać, że każdy należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM posiadają systemy Start-Stop i rekuperacji. Spektrum mocy czterech jednostek TSI (benzynowych) i dwóch TDI (wysokoprężnych) wynosi w Europie od 92 kW/125 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie silniki, mimo zmniejszonego zużycia paliwa, dysponują większą mocą. Największa różnica dotyczy nowego Scirocco 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM (przedtem 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM) oraz Scirocco R z mocą 280 KM (przedtem 195 kW/265 KM).

 

Volkswagen będzie produkował najnowszego Scirocco w swoim portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. Krótko potem będzie dostępne na dalszych dużych rynkach, jak Chiny, Argentyna, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa.

 

Autor: Artur Balwisz/VW
Źródło: Volkswagen

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan Note 1.2 Acenta – postęp odnotEwany

60. urodziny SsangYonga