60 lat po swoich narodzinach SsangYong zapowiada mocne wejście na rynek. Ofensywa modelowa rozpocznie się w 2015 r. od kompaktowego crossovera X100.
SsangYong narodził się 60 lat temu jako producent samochodów użytkowych. W latach 80. wraz z wejściem na rynek Korando, SY wkroczył do segmentu kompaktowych SUV-ów. Kilkuletnia współpraca z Mercedesem pozwoliła firmie okrzepnąć jako producentowi nieco kontrowersyjnych z wyglądu, ale za to dobrych mechaniczne aut 4×4. W 2011 r. SsangYong został przejęty przez giganta z Indii ? grupę kapitałową Mahindra&Mahindra.
Pod koniec 2013 roku SsangYong ogłosił zamiar zainwestowania 1 mld dolarów w rozwój czterech nowych modeli SUV. Fundusze te mają wzrosnąć, jeśli firma utrzyma swój dotychczasowy wzrost sprzedaży. W 2013 r. sprzedaż samochodów na rynku w Korei wzrosła o 34,1%, podczas gdy eksport wzrósł o 11.9%. Dzięki tym wynikom SsangYong osiągał w zeszłym roku status najszybciej rozwijającego się producenta samochodów w Korei. Firma planuje, że wzrost ten zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki modelowi X100, którego wersja produkcyjna ma zjechać z taśmy w odnowionej fabryce w Pyeongtaek w przyszłym roku. Producent zapowiada, że od 2015 roku będzie przedstawiał jeden model rocznie.
Autor: Artur Balwisz
Źródło: SsangYong