w

60. urodziny SsangYonga

60 lat po swoich narodzinach SsangYong zapowiada mocne wejście na rynek. Ofensywa modelowa rozpocznie się w 2015 r. od kompaktowego crossovera X100.

 

SsangYong narodził się 60 lat temu jako producent samochodów użytkowych. W latach 80. wraz z wejściem na rynek Korando, SY wkroczył do segmentu kompaktowych SUV-ów. Kilkuletnia współpraca z Mercedesem pozwoliła firmie okrzepnąć jako producentowi nieco kontrowersyjnych z wyglądu, ale za to dobrych mechaniczne aut 4×4. W 2011 r. SsangYong został przejęty przez giganta z Indii ? grupę kapitałową Mahindra&Mahindra.

 

Pod koniec 2013 roku SsangYong ogłosił zamiar zainwestowania 1 mld dolarów w rozwój czterech nowych modeli SUV. Fundusze te mają wzrosnąć, jeśli firma utrzyma swój dotychczasowy wzrost sprzedaży. W 2013 r. sprzedaż samochodów na rynku w Korei wzrosła o 34,1%, podczas gdy eksport wzrósł o 11.9%. Dzięki tym wynikom SsangYong osiągał w zeszłym roku status najszybciej rozwijającego się producenta samochodów w Korei. Firma planuje, że wzrost ten zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki modelowi X100, którego wersja produkcyjna ma zjechać z taśmy w odnowionej fabryce w Pyeongtaek w przyszłym roku. Producent zapowiada, że od 2015 roku będzie przedstawiał jeden model rocznie.

 

Autor: Artur Balwisz
Źródło: SsangYong

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Odmłodzony Volkswagen Scirocco

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet – w teren (pod)miejski