w

Mercedes-Maybach GLS Carlex Design. Ten projekt to dzieło polskich specjalistów

Mercedes-Maybach GLS Carlex Design
Mercedes-Maybach GLS Carlex Design. Ten projekt to dzieło polskich specjalistów

Ktoś może powiedzieć, że to przesada. Przepych jest jednak częścią świata motoryzacji i ma swoich zwolenników – tych, którzy mają odpowiednie grube kieszenie.

Flagowy SUV w luksusowym wydaniu? Proszę bardzo. Mercedes postanowił stworzyć GLS-a, który ma zainteresować najbardziej wymagających klientów. Niektórzy twierdzą, że ten projekt prezentuje się kontrowersyjnie już w seryjnej wersji – pełna zgoda. Azjatyccy klienci jednak nie narzekają.

Maybach jest oczywiście maksymalnym poziomem luksusu, jaki można dostać w modelach tej marki. Nie brakuje więc chromu, ogromnych felg, dwukolorowej karoserii czy unikatowego wyposażenia, które jest dostępne tylko w tym wariancie.

Mercedes-Maybach GLS Carlex Design

Niektórzy zamożni klienci oczekują jednak jeszcze więcej. Chodzi przede wszystkim o personalizację pozwalającą na jeszcze skuteczniejsze odróżnienie własnego egzemplarza od pozostałych. I tu z pomocą przychodzi Carlex Design.

Nie wszyscy wiedzą, że to polska firma. Poważnie. Jej siedziba znajduje się w Czechowicach Dziedzicach i widać ją z głównej arterii prowadzącej z Katowic do Bielska-Białej (DK-1). Krótko mówiąc, łatwo trafić.

Mercedes-Maybach GLS Carlex Design
Mercedes-Maybach GLS Carlex Design

Przejdźmy jednak do głównego bohatera tego materiału. Mercedes-Maybach GLS Carlex Design został ozdobiony dwoma lakierami. Górną część karoserii pokryto czernią, a dolną – zielenią. Do tego dochodzą 23-calowe felgi i wstawki w kolorze jasnego złota. Nie zabrakło również dodatkowych oznaczeń.

We wnętrzu czuć blichtr i brokat. Większość elementów pokryto skórą. Warto dodać, że utrzymano czarno-zielony motyw. I to właśnie on robi największe wrażenie. Z kolei pikowane wzory podkreślają charakter samochodu. Summa summarum, jest na czym zawiesić oko.

Mercedes-Maybach GLS Carlex Design
Mercedes-Maybach GLS Carlex Design

A co kryje się pod maską? Seryjny, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów. W tym przypadku generuje 550 koni mechanicznych oraz 729 niutonometrów. Dzięki funkcji EQ Boost, potrafi generować dodatkowy zastrzyk 21 koni mechanicznych i 249 niutonometrów.

Taka konfiguracja umożliwia osiąganie setki w 4,8 sekundy i rozpędzanie się do 209 km/h. Fakt, prędkość maksymalna nie imponuje, ale szybsza jazda takim kolosem wydaje się mało bezpieczna – przecież trzeba to jeszcze zatrzymać.

Ile kosztuje Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC? Dokładnie 855 600 złotych – bez opcji, rzecz jasna. A pakiet Carlex Design? Cena nie została ujawniona. Z pewnością każdy projekt jest inny i wiele zależy od oczekiwań samego klienta.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Niebezpieczna jazda we Wrocławiu

Jazda po Wrocławiu bywa stresująca. „Cztery wymuszenia w 30 sekund” (wideo)

AlphaTauri AT04

Zespół AlphaTauri pokazał nowy bolid. Logo Orlen z każdej strony