w

Zaktualizowana gama Peugeota. Każdy model otrzyma wersję elektryczną lub zelektryfikowaną

Peugeot e-408
Zaktualizowana gama Peugeota. Każdy model otrzyma wersję elektryczną lub zelektryfikowaną

Francuska marka wzięła sobie do serca zmiany przepisów i trendów motoryzacyjnych, czego efekty widać już teraz.

Na tym jednak nie koniec nowości. Zaktualizowana gama Peugeota zostanie oparta na szerokiej ofercie modelowej, która ma sprostać oczekiwaniom różnych klientów. Nie są to jedynie słowa, ponieważ przedstawiciele firmy już ujawnili czego należy się spodziewać już w pierwszej połowie 2023 roku.

Zacznijmy od wersji elektrycznych. Na grafice przedstawione są także jednoślady – rower i skuter. Oba pojazdy mają charakter zeroemisyjny. Od przyszłego roku będzie oferowany także Peugeot e-308 – zarówno jako hatchback, jak i SW (kombi). Dołączy do szerokiej floty, w której są już: e-208, e-2008, e-Rifter, e-Traveller, e-Partner, e-Expert i e-Boxer.

Peugeot e-Expert Hydrogen
Peugeot e-Expert Hydrogen

Ciekawostką jest e-Expert Hydrogen. To oczywiście alternatywne podejście do samochodów elektrycznych. Zamiast opierać się na bateriach litowo-jonowych, mamy tu technologię wodorową, która jeszcze raczkuje, ale tak naprawdę jest jedyną w pełni ekologiczną formą, jaką dziś znamy.

Furgon ma 134 konie mechaniczne i 260 niutonometrów, a jego ładowność wynosi 1000 kilogramów. Pozwala pokonać 400 kilometrów, a przy tym jego tankowanie trwa tylko 3 minuty.

Hybrydowe SUV-y

Bardzo ważną nowością jest debiut hybrydowych SUV-ów. Chodzi o modele 3008 i 5008. Do tej pory były dostępne albo z konwencjonalnymi silnikami, albo w wariantach plug-in. Teraz mają doczekać się wersji samoładującej.

Gama Peugeot
Zaktualizowana gama Peugeota obejmie nowe modele elektryczne i zelektryfikowane

Silnik spalinowy będzie oferował 134 konie mechaniczne i zostanie zintegrowany z tak zwaną instalacją 48-woltową. Co ciekawe, będzie współpracował z elektryczną skrzynią z „podwójnym sprzęgłem”. Tryb elektryczny ma pozwalać na pokonanie 1 kilometra w cyklu miejskim.

Taka wersja wydaje się optymalna, jeżeli zapewni odpowiednie osiągi. Częsta aktywacja silnika spalinowego realnie wpływa na wydajność, a brak konieczności zewnętrznego ładowania ogranicza zadania użytkownika.

Peugeot e-408 – nieco później

W nieco dalszej przyszłości do oferty dołączy elektryczny Peugeot e-408. To nowy crossover coupe, który ma szanse na podbój rynku. Producent nie zdradził jeszcze szczegółów, ale można podejrzewać, że wykorzysta platformę EMP2 i technologię e-308.

To oznacza, że sercem układu zostanie silnik elektryczny dostarczający 154 konie mechaniczne. Bateria może mieć pojemność 54 kWh, co zapewni około 400 kilometrów zasięgu w cyklu WLTP.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dacia Duster

Dacia ma już plan na Paryż. Hybrydowy Jogger i matowy Duster nadjeżdżają!

Akcje Porsche

Porsche „rośnie” na giełdzie. Najcenniejsza marka samochodowa w Europie?