w

BMW M5 E39 kontra Nissan Skyline R34 – starcie tytanów (wideo)

M5 E39 vs Skyline R34
BMW M5 E39 kontra Nissan Skyline R34 - starcie tytanów (wideo)

Te dwa samochody pochodzą z różnych kontynentów, ale łączy je wizerunek. Są markami samymi w sobie.

BMW M5 E39 i Nissan Skyline R35 to modele o różnych charakterach, które trafiały zazwyczaj do innych grup nabywców. Niemniej jednak wszyscy fani motoryzacji zawsze je doceniali. I trudno się temu dziwić – w końcu reprezentują starą szkołę.

Dzieli je technologia, ale ich potencjał jest w zasadzie zbliżony (jeden jest mocniejszy, ale drugi lżejszy). Posiadają jednak różne napędy. Wskazanie faworyta w pojedynku na prostym odcinku nie jest łatwe.

BMW M5 E39 kontra Nissan Skyline R34

Zacznijmy od bawarskiego sedana. Pod jego maską kryje się wolnossące V8 o pojemności 4,9 litra. BMW M5 E39 generuje dokładnie 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na oś tylną zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna. Masa własna pojazdu to 1795 kilogramów.

BMW M5 E39 kontra Nissan Skyline R34
BMW jest wyraźnie mocniejsze, ale przy tym cięższe i posiada napęd tylko na tył

Z kolei japońskie coupe ma zupełnie inne serce. Nissan Skyline R34 posiada sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,6 litra, który został uzupełniony podwójnym doładowaniem. Potencjał tej konstrukcji to 280 koni mechanicznych i 392 niutonometry. Warto podkreślić, że auto waży 1560 kilogramów, a przy tym posiada napęd na obie osie.

Która z tych wyjątkowych maszyn potrafi lepiej przyspieszać na prostej drodze? Odpowiedź na to pytanie ujawnia poniższy materiał:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Road Rage Warszawa

Konflikt drogowy w Warszawie. Jeden zawzięty, drugi uparty (wideo)

Pirat drogowy na S15

Jechał 215 km/h drogą ekspresową. Najniższa krajowa netto nie wystarczy, by zapłacić za mandat (wideo)