w

Honda Civic e:HEV oficjalnie. Hybryda z trzema silnikami trafi na polski rynek

Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV oficjalnie. Hybryda z trzema silnikami trafi na polski rynek

Japoński kompakt doczekał się nowej odmiany napędowej, która wkrótce zostanie zaoferowana na Starym Kontynencie.

Honda Civic e:HEV nie będzie wyróżniała się pod względem stylistycznym w porównaniu do konwencjonalnych wersji. To oczywiście dobra wiadomość, bo wszelkie udziwnienia zawsze starzeją się szybciej.

Układ hybrydowy składa się z trzech konstrukcji. Silnik spalinowy ma dwa litry pojemności i pracuje w cyklu Atkinsona. Jego najnowsze udoskonalenia zaowocowały polepszeniem sprawności energetycznej o 41 procent.

Wystarczający potencjał

Warto podkreślić, że uzupełniają go dwie jednostki elektryczne. Moc systemowa tego zestawu to 181 koni mechanicznych i 315 niutonometrów. Nie są to porażające rezultaty, ale w kompaktowym modelu nie potrzeba większych wartości.

Podstawą napędu są dwa silniki elektryczne. To one mają dominować podczas rozpędzania. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu nie będzie problemów z nabieraniem prędkości. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia e:CVT.

Honda Civic Hybrid 2022
Hybrydowa Honda Civic oferuje 181 koni mechanicznych i 315 niutonometrów

Japoński producent nie ujawnił jeszcze osiągów, ale wiemy już, że Honda Civic e:HEV zużywa średnio 5 litrów benzyny na 100 kilometrów – zgodnie z normami WLTP. Można więc podejrzewać, że w warunkach rzeczywistych ten rezultat będzie około litry większy, co dalej jest dobrym wynikiem.

Użytkownik będzie mógł wybierać spośród czterech trybów jazdy: Eco, Normal, Sport i Individual. Ten ostatni pozwala dostosować pracę układów jezdnego i napędowego wedle własnych oczekiwań.

Kiedy Honda Civic e:HEV trafi do Polski? Póki co czekamy na zwykłe wersje tego modelu. Niewykluczone, że wszystkie warianty pojawią się równocześnie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GigaFactory Tesla

Z niemieckiej fabryki wyjechała pierwsza Tesla. Elon Musk aż zatańczył (wideo)

Mercedes-AMG GT Track Series

Mercedes-AMG GT Track Series tylko dla wybrańców. Marka wyprodukuje 55 sztuk