Japoński kompakt doczekał się nowej odmiany napędowej, która wkrótce zostanie zaoferowana na Starym Kontynencie.
Honda Civic e:HEV nie będzie wyróżniała się pod względem stylistycznym w porównaniu do konwencjonalnych wersji. To oczywiście dobra wiadomość, bo wszelkie udziwnienia zawsze starzeją się szybciej.
Układ hybrydowy składa się z trzech konstrukcji. Silnik spalinowy ma dwa litry pojemności i pracuje w cyklu Atkinsona. Jego najnowsze udoskonalenia zaowocowały polepszeniem sprawności energetycznej o 41 procent.
Wystarczający potencjał
Warto podkreślić, że uzupełniają go dwie jednostki elektryczne. Moc systemowa tego zestawu to 181 koni mechanicznych i 315 niutonometrów. Nie są to porażające rezultaty, ale w kompaktowym modelu nie potrzeba większych wartości.
Podstawą napędu są dwa silniki elektryczne. To one mają dominować podczas rozpędzania. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu nie będzie problemów z nabieraniem prędkości. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia e:CVT.
Japoński producent nie ujawnił jeszcze osiągów, ale wiemy już, że Honda Civic e:HEV zużywa średnio 5 litrów benzyny na 100 kilometrów – zgodnie z normami WLTP. Można więc podejrzewać, że w warunkach rzeczywistych ten rezultat będzie około litry większy, co dalej jest dobrym wynikiem.
Użytkownik będzie mógł wybierać spośród czterech trybów jazdy: Eco, Normal, Sport i Individual. Ten ostatni pozwala dostosować pracę układów jezdnego i napędowego wedle własnych oczekiwań.
Kiedy Honda Civic e:HEV trafi do Polski? Póki co czekamy na zwykłe wersje tego modelu. Niewykluczone, że wszystkie warianty pojawią się równocześnie.