Po serii zapowiedzi przyszedł czas na debiut. Niemcy ujawnili topową wersją swojego flagowego modelu.
Oto Mercedes-AMG GT 63 E Performance. Długa nazwa skrywa najmocniejszy seryjny model w historii marki ze Stuttgartu. Pod względem stylistycznym nie ma jednak większych różnic w porównaniu do dotychczasowego, konwencjonalnego GT 63.
Hybrydową technologię zdradza jedynie klapka umieszczona w tylnym zderzaku. Nie ukrywamy, że to mało atrakcyjne miejsce. Mniej rzucałaby się w oczy na którymś z błotników. Tu wydaje się wkomponowana na siłę. Za nią skrywa się oczywiście gniazdo ładowania, które oznacza, że Mercedes-AMG GT 63 E Performance to hybryda plug-in.\
Inne wyróżniki stylistyczne to dedykowane felgi ze stopów lekkich w rozmiarach 20 i 21 cali. Klienci będą mogli również wybrać pakiet dodatków z włókna węglowego, który jeszcze bardziej podkreśla charakter samochodu.
Wnętrze jest oczywiście bardzo zbliżone do tego, które znamy z pozostałych wersji. Rolę centrum dowodzenia pełni system multimedialny MBUX. Został on uzupełniony motywami i grafikami związanymi z hybrydowym układem napędowym.
Mercedes-AMG GT 63 E Performance – dane techniczne
Przejdźmy jednak do kluczowych informacji. Topowy model skrywa czterolitrowe, podwójnie doładowane V8, które wspierane jest przez silnik elektryczny oraz generator prądu (rozrusznik z alternatorem). Elektryczna jednostka została zintegrowana z dwustopniową przekładnią i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Łączny potencjał tego układu to 831 koni mechanicznych oraz 1400 niutonometrów. Te horrendalne wartości trafiają oczywiście na obie osie. Wydajny napęd umożliwia osiąganie setki w 2,9 sekundy i rozpędzanie do 316 km/h. Producent informuje, że auto potrafi zużywać zaledwie 8,6 litra w optymalnych warunkach.
Jeżeli już o ekonomii mowa, to należy wspomnieć o baterii, która ma zaledwie 6,1 kWh. To mniej, niż można było się spodziewać. Zapewnia ona około 12 kilometrów podróży w trybie elektrycznym. Jej zaletą jest waga (mniej niż 90 kilogramów).
Na wrażenia z jazdy musimy jeszcze trochę zaczekać. Wiadomo jednak, że Mercedes-AMG GT 63 E Performance ma udoskonalony układ jezdny. Ponadto, został wyposażony w siedem trybów, które dopasowują pracę układu do warunków:
- Electric
- Comfort
- Sport
- Sport+
- Race
- Slippery
- Individual
Wyjaśnieniom podlega przede wszystkim ten ostatni, ponieważ nigdy wcześniej nie był oferowany. Po jego wybraniu, zmniejsza się moc i moment obrotowy. Dzięki temu można szybciej znaleźć przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Seryjne wyposażenie obejmuje również wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+ potrafiące adaptować się do panujących warunków. Za hamowanie odpowiada natomiast karbonowo-ceramiczny układ z tarczami przednimi o średnicy 420 milimetrów (sześciotłoczkowe zaciski) oraz tylnymi o średnicy 3800 niutonometrów (jednotłoczkowe zaciski).