Francuzi słyną z dopracowanych samochodów miejskich. Jeszcze dekadę temu mieli w gamie sportowe wersje takich modeli.
Peugeot 206 RC to hot hatch wytwarzany jeszcze przed 2010 rokiem. Bazował na konwencjonalnej odmianie nadwoziowej kultowego modelu sprzedawanego na całym świecie. Dziś trudno o zadbaną sztukę, a tym bardziej w sportowej wersji.
Przypomnijmy, że Peugeot 206 RC ma pod maską dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy, który generuje 177 koni mechanicznych (przy 7000 obrotów) oraz 202 niutonometry (przy 4750 obrotów). Za przenoszenie tego potencjału na przednie koła odpowiada pięciobiegowa skrzynia manualna.
Dziś takie wartości nie imponują, nawet w segmencie B, ale pamiętajmy, że samochody sprzed dwóch, a nawet trzech generacji były wyraźnie lżejsze od swoich następców. Tak też jest w tym przypadku.
Peugeot 206 RC – osiągi
Dzięki temu użytkownik francuskiego samochodu mógł osiągać setkę w zaledwie 7,4 sekundy i rozpędzać się do 220 km/h. To bardzo dobre parametry, nawet jak na dzisiejsze standardy. Waga robiła swoje.
Jak ten samochód spisuje się po latach? Do sieci trafiło nagranie przedstawiające pomiar przyspieszenia, który został zrealizowany na niemieckiej autostradzie. Wykorzystano zadbany egzemplarz, który ma około 145 tysięcy kilometrów przebiegu.
Nawet po przeszło dekadzie od momentu wyprodukowania, Peugeot 206 RC pokazał, że jest bardzo dobrze przyspieszającym samochodem. Najlepiej radzi sobie w przedziale 90-150 km/h, czyli idealnym w polskich warunkach.
Warto więc zainteresować się tym modelem. Znalezienie zadbanej sztuki nie będzie jednak łatwe – podaż rynkowa jest skromna. Ponadto, trzeba liczyć się z wydatkiem około 12 tysięcy złotych.