Pierwsza generacja kompaktowego modelu bawarskiej marki ma już 17 lat. Za jej projekt odpowiada Chris Bangle.
Samochód był produkowany do 2011 roku. Choć nie wyróżniał się przestronnością, zdobył znaczącą popularność w swoim segmencie. Jego zaletą była szeroka gama konfiguracji napędowych, które mogły zainteresować przeróżnych klientów. Świetnym tego przykładem jest BMW 130i (E87).
To konfiguracja, która skrywa sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności trzech litrów. Dziś nie znajdziemy podobnej konstrukcji w żadnym kompakcie. Ta odmiana oddaje do dyspozycji kierowcy 265 koni mechanicznych i 315 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Cały potencjał trafia na oś tylną.
Jak wynika z danych fabrycznych, auto potrafi przyspieszać do setki w 6,1 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h. Zużywa przy tym średnio 9,2 litra w cyklu mieszanym.
Czy egzemplarz sprzed liftingu, który ma na karku ponad 10-letnią eksploatację wciąż oferuje osiągi nowej sztuki? To nagranie jest odpowiedzią: