w

BMW 130i E87 – próba prędkości na niemieckiej autostradzie (wideo)

BMW 130i E87 Acceleration
BMW 130i E87 - próba prędkości na niemieckiej autostradzie (wideo)

Pierwsza generacja kompaktowego modelu bawarskiej marki ma już 17 lat. Za jej projekt odpowiada Chris Bangle.

Samochód był produkowany do 2011 roku. Choć nie wyróżniał się przestronnością, zdobył znaczącą popularność w swoim segmencie. Jego zaletą była szeroka gama konfiguracji napędowych, które mogły zainteresować przeróżnych klientów. Świetnym tego przykładem jest BMW 130i (E87).

To konfiguracja, która skrywa sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności trzech litrów. Dziś nie znajdziemy podobnej konstrukcji w żadnym kompakcie. Ta odmiana oddaje do dyspozycji kierowcy 265 koni mechanicznych315 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Cały potencjał trafia na oś tylną.

Jak wynika z danych fabrycznych, auto potrafi przyspieszać do setki w 6,1 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h. Zużywa przy tym średnio 9,2 litra w cyklu mieszanym.

Czy egzemplarz sprzed liftingu, który ma na karku ponad 10-letnią eksploatację wciąż oferuje osiągi nowej sztuki? To nagranie jest odpowiedzią:

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Nieuważny kierowca osobówki wjechał w TIR-a

Bawił się smartfonem? Wjechał w wielotonowy zestaw i zablokował drogę (wideo)

Elektryczna gama Fiata

Odważna deklaracja Fiata. Pełna elektryfikacja do 2030 roku