Niemiecka marka zaprezentowała kolejne wcielenie piekielnie szybkiej wersji swojego kultowego modelu.
Zmiany stylistyczne są oczywiście kosmetyczne – tak, żeby lepiej podkreślić muskulaturę auta. Proporcje i kluczowe elementy pozostały takie same, co wydaje się oczywiste. Wszak to 911-tka! Nowe są jednak zderzaki, spojler, nakładki progowe i dyfuzor. Wszystko ma tu związek z poprawą aerodynamiki. Bystre oko dostrzeże również 20-calowe felgi, które skrywają ogromne, przednie tarcze hamulcowe w rozmiarze 408 milimetrów.
Porsche 911 GT3 2022 – dane techniczne
Sercem topowego modelu jest 4-litrowa, wolnossąca jednostka potrafiąca osiągać nawet 9 tysięcy obrotów. Jej potencjał w liczbach to 510 koni mechanicznych i 470 niutonometrów momentu obrotowego. Zamiast stosować hybrydowe układy z ciężkimi bateriami, inżynierowie wyposażyli auto w dodatkowy filtr DPF ograniczający emisję spalin. Takie proste, a tak rzadko stosowane. Dzięki temu masa własna wynosi 1418-1435 kilogramów.
Za przeniesienie mocy na tylne koła odpowiada 7-biegowa, automatyczna przekładnia PDK. Co ciekawe, to jeden z nielicznych samochodów, który wśród opcji ma… skrzynię manualną. To oczywiście 6-biegowa, wyczynowa konstrukcja stworzona dla zwolenników jeszcze bardziej organoleptycznego podejścia do sportowej jazdy.
Nowe 911 GT3 rozwija setkę w 3,2 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. Samochód jest skuteczny nie tylko na prostej, o czym świadczy genialny czas na Nurburgringu: 6:59.927. Tym samym Porsche awansowało do elitarnego klubu „poniżej 7 minut”, w którym znajduje się bardzo niewielka liczba seryjnych samochodów.