w

Mitsubishi Outlander 2022 powinno trafić do Europy! Wygląda świetnie!

Mitsubishi Outlander 2022 powinno trafić do Europy! Wygląda świetnie!

Aktualnie oferowana generacja japońskiego SUV-a ma już duży bagaż rynkowych doświadczeń. Przydałoby się więc nowe wcielenie.

Władze nie planują jednak rozwoju europejskiej gamy. Marka ma być utrzymana w takiej formie, jaka aktualnie obowiązuje. A szkoda, bo Mitsubishi Outlander 2022 wygląda świetnie i miałoby ogromne szanse na sukces. Samochód ma 468 centymetrów długości, 186 centymetrów szerokości, 174 centymetry wysokości i posiada rozstaw osi wynoszący 270,5 centymetra. Japoński SUV urósł zatem w każdą ze stron.

Nowe Mitsubishi Outlander
Nowy Outlander jest wyraźnie większy od poprzednika

Pas przedni korzysta ze znanego już motywu, ale podanego w nowy sposób. Bardzo atrakcyjnie wkomponowane elementy oświetlenia sąsiadują z masywnym grillem i obłym zderzakiem. Z tyłu znajdziemy natomiast długie, wąskie lampy zachodzące na klapę bagażnika, duży spojler dachowy i i osłony. Te ostatnie biegną przez dolne krawędzie całego nadwozia. Z kolei profil auta zdradza zwężające się przeszklenia i niemal płaską linię dachu.

Logicznie i estetyczne w kabinie

Wnętrze robi wrażenie już na zdjęciach. Aktualnie oferowany Outlander nie robi już wrażenia pod tym względem. Jego następca posiada znacznie bardziej estetyczny kokpit, który prezentuje się o wiele nowocześniej. Uwagę zwracają także materiały. W wielu miejscach można dostrzec staranne obszycia, skórę, a nawet pikowane wstawki. Niczym u francuskich konkurentów.

Mitsubishi Outlander 2022 - wnętrze
Kokpit zyskał nowoczesne instrumenty i wysoką jakość

Klasyczne zegary ustąpiły miejsca analogowym wskaźnikom oferującym większe możliwości i personalizację. Przed nimi umiejscowiono czteroramienną kierownicę z analogowymi przyciskami. Z kolei na konsoli centralnej znajdziemy ekran dotykowy odpowiedzialny za multimedia. Warto dodać, że wyposażono go w pokrętła i przyciski funkcyjne, co na pewno pozytywnie wpłynie na obsługę. Duży plus należy się także za niezależny panel klimatyzacji – nie ma wygodniejszego rozwiązania.

Outlander 2022 trzeci rząd
W kabinie znalazł się trzeci rząd siedzeń z fotelami chowanymi w podłodze bagażnika

Przednie fotele otrzymają elektryczną regulację, pamięć ustawień i funkcję podgrzewania. Ta ostatnia obejmie również tylną kanapę. Co ważne, w aucie wygospodarowano przestrzeń na trzeci rząd siedzeń. Tworzą go dwa niezależne fotele, które są chowane w podłodze bagażnika.

Tylko jeden silnik

Samochód będzie oferowany z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym oferującym 181 koni mechanicznych245 niutonometrów. Duże prawdopodobieństwo, że wspiera go generator prądu, z którym stworzy układ miękkiej hybrydy. Za przenoszenie mocy na koła ma odpowiadać przekładnia bezstopniowa CVT z ośmioma wirtualnymi biegami.

Outlander 2022 silnik
Japoński SUV będzie oferowany z 2,5-litrową jednostką benzynową

Nowe Mitsubishi Outlander (2022) trafi do sprzedaży w dwóch konfiguracjach napędowych 2WD oraz All-Wheel Control 4WD. W obu przypadkach można liczyć na selektor z sześcioma tryba konfiguracji: Normal, Tarmac (drogi utwardzone), Gravel (drogi nieutwardzone, żwirowe), Snow (zaśnieżone i śliskie nawierzchnie), Mud (błoto) oraz Eco (maksymalna oszczędność).

Bez Europy, ale…

Pozycja Mitsubishi w Europie nie jest specjalnie wysoka, ale ma to związek z gamą modelową, która ma już swoje lata. Gdyby marka zmodernizowała ofertę i wypuściła na rynek kolejne wcielenia Outlandera czy ASX-a, to miałaby szanse na realny wzrost sprzedaży.

Przyszłość japońskiej marki na Starym Kontynencie nie zapowiada się kolorowo, ale pamiętajmy, że decyzje władz mogą się jeszcze zmienić.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

McLaren Artura 2021 bez wstecznego

McLaren Artura 2021: Jego skrzynia nie ma biegu wstecznego, ale nie musisz go pchać, żeby wyjechać

Porsche 911 GT3 2022

Szybko, szybciej, Porsche 911 GT3 2022 oficjalnie