Volkswagen GTI, GTD i GTD 2020 oficjalnie | NaMasce

Volkswagen GTI, GTD i GTD 2020 oficjalnie

0

Po debiucie konwencjonalnych wersji, przyszedł czas na te usportowione. Oto Volkswagen Golf w wariantach GTI, GTD i GTE.

Volkswagen Golf GTD GTI GTE 2020

Stylistyka

Różnice optyczne w porównaniu do normalnych odmian są wyraźne. Przeprojektowaniu uległy zderzaki, grille, wypełnienia świateł oraz końcówki układu wydechowego. Nie zabrakło także dedykowanych felg – inne do każdego z tych trzech modeli. Wciąż jednak można mówić o sporej powściągliwości. Designerzy niemieckiej marki stawiają na konserwatywnie wyglądające rozwiązania, co sprawdza się od lat i w każdej generacji.

Volkswagen Golf GTI 2020

Wnętrze

W kabinie można liczyć na wysoką jakość wykonania i staranne spasowanie. Zegary są oczywiście cyfrowe (z możliwością wyboru motywu). Tuż obok znalazło się centrum dowodzenia – ekran multimedialny zintegrowany z panelem klimatyzacji. Wyróżnikiem topowych odmian są aluminiowe pedały, sportowa kierownica oraz półkubełkowe fotele zintegrowane z zagłówkami. Projektanci postawili też na oświetlenie nastrojowe w wielu kolorach.

Volkswagen Golf GTI 2020

Volkswagen Golf GTI 2020 – dane techniczne

Jak można się domyślać, sercem nowego hot hatcha jest 2-litrowe TSI generujące 245 KM i 370 Nm. Za przeniesienie mocy na oś przednią może odpowiadać 6-biegowy manual lub automatyczna przekładnia DSG o 7 przełożeniach (opcja). Nie wiadomo jeszcze, jaką mocą legitymować się będzie wariant TCR, ale specjaliści podejrzewają, że można spodziewać się blisko 300 KM.

Volkswagen Golf GTD 2020

Volkswagen Golf GTD 2020 – dane techniczne

Jak to wygląda w przypadku odmiany z dieslem pod maską? Dwulitrowe TDI generuje dokładnie 200 KM i 400 Nm, które także trafiają na oś przednią. Tutaj jednak nie ma możliwości wyposażenia auta w manual – już w standardzie jest dwusprzęgłowy automat. Silnik zintegrowany jest oczywiście z AdBlue.

Volkswagen Golf GTI 2020

Volkswagen Golf GTE 2020 – dane techniczne

Przechodzimy do wariantu hybrydowego. Jego fundamentem jest benzynowy silnik 1.4 TSI oferujący 150 KM. Jego uzupełnienie stanowi jednostka elektryczna rozwijająca 112 KM. Łączna moc systemowa to 245 KM i 400 Nm. Za przeniesienie mocy na asfalt odpowiada tu 6-biegowe DSG. Baterie mają pojemność 13 kWh, co ma zapewniać do 60 km zasięgu bez użycia spalinowej konstrukcji. Elektryczność pozwala na samodzielne rozpędzanie do 130 km/h.

Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Skomentuj artykuł