w

Renault Megane R.S. Trophy oficjalnie

No i doczekaliśmy się. Francuska marka udostępniła zdjęcia i podstawowe dane techniczne topowej wersji Megane.

R.S. Trophy, bo taką nosi nazwę, ma pod maską tego samego benzyniaka, co „zwykły” R.S., ale został on wzmocniony do 300 KM (+20) i 400 Nm (+10) oraz wzbogacony wydajniejszą turbosprężąrką. Podobnie jak w słabszym wariancie, może współpracować z 6-biegowym manualem lub automatem EDC (6 przełożeń). Cały potencjał kierowany jest na oś przednią. Sprint do pierwszej setki zajmuj teraz 5,7 sekundy (-0,1).

Zmianom uległ także układ wydechowy z tłumikiem uzupełnionym mechanicznym zaworem (możliwość zmiany brzmienia). Nie zabrakło również systemu 4CONTROL (wszystkie koła skrętne) oraz zawieszania CUP z hydraulicznymi odbojnikami. W R.S. Trophy jest też mechanizm różnicowy (Torsen) nowe tarcze hamulcowe ukryte pod 19-calowymi felgami o specjalnym wzorze.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi A6 Avant – cena w Polsce

Nieuwaga kierowcy i zderzenie z motocyklistą (Video)