w

Porsche 718 GT4 – debiut topowych wersji Caymana i Boxstera

Porsche 718 należy do najbardziej skutecznych samochodów w dziedzinie pokonywania zakrętów. Dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości i dobrze rozłożonej masie, auto prowadzi się jak po sznurku.

Teraz 718-tka (zarówno Cayman, jak i Boxster) doczekała się nowej wersji silnikowej o budzącej szacunek nazwie: GT4. Jej sercem jest 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności aż 4 litrów. Jak fani Porsche doskonale wiedzą konstrukcja pochodzi z 911 GT3, jednakże przeszła ona szereg zmian, by dostosować ją do auta o innych gabarytach. Oferuje kierowcy 420 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Dzięki takim wartościom, niemiecki sportowiec przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy i rozpędza się do 301 km/h. Za przeniesienie mocy na tylne koła odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna.

Co ważne, poprawiono aerodynamikę (dorzucono splitter, spojler i dyfuzor). Dzięki niej docisk jest skuteczniejszy o nawet 50%. Nie zabrakło także obniżonego o 30 mm zawieszenia i systemu PASM.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szkolenie policyjne w Rosji – dachowanie radiowozem… (Video)

Honda e – nowe informacje techniczne