"Nie piłeś? Nie jedź!" - kampania na rzecz poprawy bezpieczeństwa - NaMasce

„Nie piłeś? Nie jedź!” – kampania na rzecz poprawy bezpieczeństwa

0

Niech Was nie zwiedzie kontrowersyjny tytuł. Nissan rozpoczął ciekawą kampanię na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Jak to ze sobą się łączy?

Otóż, organizm człowieka składa się w 70% z wody. Jej spadek może wywoływać osłabienie koncentracji i znacznie gorsze samopoczucie. Według badań, osoby które wypijają 25 ml wody na godzinę popełniają dwukrotnie więcej błędów niż te, które są prawidłowo nawodnione. Wśród częstszych „wybryków” znajdziemy jazdę slalomem, wymuszanie pierwszeństwa czy zjeżdżanie z odpowiedniego toru jazdy. Co ciekawe, podobne reakcje w tym samym stopniu dotyczyły kierowców posiadających 0,8 promila alkoholu we krwi

Jak poradzić sobie z tym problemem? Bardzo prosto: sięgając po butelkę wody. Według innych badań, ludzie wypijający pół litra wody przed wysiłkiem intelektualnym są w stanie o 14% szybciej myśleć.

Nissan stworzył też prototypową tapicerkę, której zadaniem jest informowanie o stanie nawodnienia. Materiał, który został użyty do jej wykonania zmienia kolor, gdy wykryje pot. W ten sposób przypomina o konieczności uzupełnienia płynów. Warto dodać, że to rozwiązanie zostało zaczerpnięte z odzieży dla sportowców i być może trafi do samochodów seryjnych.

Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Mówią, że dziennikarz motoryzacyjny.

Skomentuj artykuł