Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi - Diamencik… - NaMasce

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi – Diamencik…

1

Outlander obchodzi właśnie swoje 13. urodziny. I nie jest to pechowa trzynastka. Trzecia generacja japońskiego SUV-a przeszła właśnie lifting. Przedstawiciele firmy twierdzą, że zmian w porównaniu z niestarym jeszcze poprzednikiem jest równo 100. I trzeba przyznać, że wszystkie wyszły autu na dobre…

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Z zewnątrz…
Przedliftingowa wersja była, według fanów marki, nieco zbyt ugrzeczniona. Dlatego odświeżenie ukierunkowano szczególnie na exterier. I rzeczywiście, najwięcej zmian widać na zewnątrz auta. Całkowitą metamorfozę przeszedł pas przedni. To, co najbardziej rzuca się w oczy, to nowe reflektory oparte w całości o technologię LED. Okala je srebrna listwa, która dodała tej części karoserii charakteru i elegancji. Również dolna część zderzaka została przestylizowana. Dzięki designerskiej ingerencji look Outlandera zyskał na zadziorności, czyli na tym, czego brakowało nieco nijakiej wersji sprzed liftingu. Delikatnym zmianom uległa także tylna część nadwozia z LED-owymi lampami oraz całkowicie przestylizowanym zderzakiem.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

… i we wnętrzu
W przypadku wnętrza auta zamiast „lifting” użyłbym raczej słowa „kosmetyka”. Głębokich zmian w wyglądzie kokpitu w zasadzie jest bardzo niewiele. Identyczne z wersja przedliftową są zegary. Za to jakby od nowa zmieniono sterowanie multimediami, a więc i panel środkowy. Co jeszcze zmieniono? Kierownicę, która lepiej leży teraz w dłoniach. Nieco inaczej ukształtowano fotele. Odniosłem wrażenie, że zdecydowanie lepiej „trzymają” w zakrętach. Warto zaznaczyć, że zmieniła się też tapicerka, która jest ładniejsza i lepsza jakościowo.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Według zapewnień producenta w poliftingowym Outlanderze zastosowano lepsze materiały wygłuszające. I coś w tym jest, bo w kabinie odświeżonego, japońskiego SUV-a jest zdecydowanie ciszej. Nie zmieniła się za to ilość miejsca. W aucie jest go naprawdę sporo. Cztery osoby podróżują Outlanderem wygodnie, by nie powiedzieć luksusowo. Piąta, ze względu na ograniczający przestrzeń na nogi tunel środkowy tylko awaryjnie. Co ważne, wnętrze skrywa także 2 dodatkowe fotele ukryte pod podłogą bagażnika. I je także należy traktować awaryjnie, jednakże lepiej je mieć, niż jeździć dwa razy…

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Bagażnik, może nie jest monstrualny, ale co najmniej bardzo pojemny. Omalże 600 litrów w konfiguracji 5-osobowej i prawie 1700 przy złożonej kanapie to godne wymiary. Gdy na pokładzie znajduje się komplet pasażerów, przestrzeń załadunkowa ogranicza się jedynie do rozmiarów „weekendowych”.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Technologia
Pod maskę testowego Outlandera trafił 2-litrowy silnik benzynowy z rodziny MIVEC. Jednostka osiąga pełnię mocy (150 KM) przy 6000 obrotów, a maksymalny moment (195 Nm.) dostępny jest od 4200 obrotów. Napęd na 4 koła przenosi skrzynia CVT. Przyznaję, nie bardzo rozumiem, dlaczego większość japońskich producentów z uporem maniaka stosuje bezstopniowe przekładnie zamiast konwencjonalnych automatów. Przyjemność jazdy z „bezstopniówką” jest podobna do odwiedzin centrum handlowego z żoną „zakupoholiczką”. Z reguły to, co najlepiej robi skrzynia bezstopniowa, to… produkcja hałasu. Trzeba jednak przyznać, że tym razem producent dość głęboko zaingerował w pracę CVT. Nowa jej wersja zyskała ma 7 wirtualnych przełożeń (o jedno więcej niż dotychczas) i nabrała większej ogłady. Od strony płynności jazdy nowej skrzyni bezstopniowej ciężko jest jej cokolwiek zarzucić. Niestety, brutalne potraktowanie pedału gazu w dalszym ciągu niesie za sobą nieprzyjemne „wycie” silnika. Jasne, jest go mniej, ale to nie do końca zasługa przeprogramowanej skrzyni, a naprawdę świetnego wygłuszenia kabiny.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Jeżeli ktoś spodziewa się, że uda mu się kupić Outlandera z 2-litrowym silnikiem benzynowym oraz napędem 4×4 i skrzynią manualną, wyprowadzamy go z „mylnego błędu”. Skrzynia manulana jest dostępna tylko w autach z napędem na przednią oś. Innymi słowy, polubmy CVT, bo… nie mamy wyjścia. Z drugiej strony, demonizowanie bezstopniówek jest nieco nierozsądne. Wszak te trafiają pod maski nie tylko Mitsubishi, ale także Toyot, Hond, Suzuki. Są wyjątkowo mało awaryjne.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Wrażenia z jazdy
Bardzo trudno przyczepić się do właściwości trakcyjnych Outlandera. Zawieszenie ma niewiele wspólnego z typowy SUV-em, którym bez wątpienia Mitsubishi Outlander jest. Szczerze mówiąc, więcej w nim komfortu niż „off-roadu”. I to jest spora zaleta. SUV-y miałyby na pewno więcej zwolenników, gdyby nie stosunkowo mało komfortowe zawieszenia. Tu Outlander zdecydowanie „odstaje” od większości konkurencji. Zarówno podłużne, jak i poprzeczne garby i nierówności pokonuje z gracją normalnej osobówki. W łukach, nawet tych pokonywanych nieco zbyt ostro, nie odczujemy kiwania na boki. Jeżeli dodamy do tego naprawdę wygodne fotele, to jazda autem naprawdę okaże się przyjemna…

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

O samym silniku i skrzyni już pisaliśmy, dlatego tu ograniczę się tylko do skonstatowania, że pomimo moich uprzedzeń do przekładni CVT, ta w Outlanderze jest bardziej niż przyzwoita. I naprawdę można się przyzwyczaić… Spalanie według producenta powinno wynosić 7,6 w mieście, 5,8 w trasie i 6,4 średnio. W naszym teście, w mieście Outlander zasysał około 8,2 litra, w trasie 6,5 litra, a średnio – około 7 litrów. Wyniki, dla sporego SUV-a, jak najbardziej do zaakceptowania.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Okiem przedsiębiorcy
Ceny odświeżonego Outlandera zaczynają się od 95 900 zł. Najtańsza odmiana z napędem 4×4 to koszt przynajmniej 112 920 zł (2.0 MIVEC 4×4 CVT Intense), a najtańszy diesel wyceniony został na 138 990 zł (2.2 DID 4×4 6MT Intense Plus). Najdroższy, 2,2 DID AT 4WD Intense Plus to koszt 149 900 złotych.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Możliwości realizacji zakupu w systemie bezgotówkowym jest kilka. Generalny importer aut z trzema diamentami w logo, MMC Cars, oferuje korzystne warunki zakupu samochodów. Firma stworzyła specjalnie w tym celu Program Sprzedaży Flotowej, dzięki któremu zapewnia profesjonalną współpracę przy budowie i eksploatacji flot samochodowych. Warunki leasingowe dostosowywane są indywidualnie w zależności od potrzeb przedsiębiorcy. Z kolei dla klientów indywidualnych Mitsubishi przygotowało kredyt dostępny w trzech wariantach: 50/50, 3×33% i Kredyt „niski %”. Na Outlandera producent oferuje 5-letnią gwarancję podstawową.

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi

Podsumowanie
Segment SUV-ów robi się coraz ciaśniejszy. Każdy producent chce mieć w portfolio swojego przedstawiciela tego gatunku. SUV-y stają się też coraz bardziej komfortowe, coraz lepiej wyposażone i… coraz droższe. Gdzie jest granica? Nie ma. Tu decyduje prawo popytu i podaży. A gdzie w tym wyścigu plasuje się Mitsubishi Outlander? W moje opinii, w czołówce.

 

Tekst i zdjęcia: Artur Balwisz

 

8.7 8.7

Segment SUV-ów robi się coraz ciaśniejszy. Każdy producent chce mieć w portfolio swojego przedstawiciela tego gatunku. SUV-y stają się też coraz bardziej komfortowe, coraz lepiej wyposażone i… coraz droższe. Gdzie jest granica? Nie ma. Tu decyduje prawo popytu i podaży. A gdzie w tym wyścigu plasuje się Mitsubishi Outlander? W moje opinii, w czołówce.

  • 8.7
Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Mówią, że dziennikarz motoryzacyjny.

1 komentarz

  1. Outlander MY17 silnik 2.0 cvt z tempomatem na 140km/h autostrada później 100km/h drogi krajowe , 6 osobami na pokładzie i psem (7kg) spala w trasie 6,5l/100km. Tryb napędu 4wd auto.. Auto genialne, skrzynia CVT Mitsubishi jest rewelacyjna do normalnej jazdy. Minus to serwis- kawa kosztuje ok 1000zł ponieważ auto bezawaryjne:)
    To najlepszy SUV w klasie który nie rozczaruje i nie boi się jazdy w błocie.

Skomentuj artykuł