Przenośne nawigacje są bardzo przydatne. Często bywają znacznie tańsze i bardziej zaawansowane technologicznie niż fabryczne propozycje, które oferują w swoich modelach przeróżne marki samochodowe, nawet te premium. Prezentowane urządzenie jest tego najlepszym dowodem. Poznajcie Mio Spirit 8670 LM!
Pierwsza myśl? Porządny produkt. Plastiki, z których wykonano testowaną nawigację są przyjemne w dotyku i starannie spasowane, co daje poczucie solidności. W oczy rzucają się także same rozmiary. Przekątna ekranu ma aż 6,2 cala, czyli nawet osoby o słabszym wzroku nie powinny narzekać. Gwoli ścisłości dodam, że w zestawie, poza instrukcją, płytą CD i pozostałymi dokumentami, jest długi kabel zasilający (umożliwiający poprowadzenie go krawędziami kokpitu auta) i dobrze zaprojektowana przyssawka.
Po uruchomieniu Spirit 8670 LM ukazuje się czytelny interfejs złożony z kilku podstawowych „kafelków”. Są one na tyle duże, iż nawet na dziurawej drodze ciężko w nie nie trafić… Co istotne, menu główne można personalizować i owe kafelki da się ustawiać wedle uznania. Wierzcie mi, że to ma spore znaczenie, gdy trzeba szybko i sprawnie wprowadzić adres. No właśnie, skoro już o adresie mowa, należy zaznaczyć, że baza danych działa niezwykle sprawnie i po wciśnięciu kolejnych liter/cyfr błyskawicznie ujawnia dostępne miejscowości.
Po wpisaniu i zatwierdzeniu miejsca, w które chcemy się udać nawigacja proponuje nie trzy, a cztery warianty pokonania trasy – wszystkie są oczywiście „naj” (najszybsza, najbardziej ekonomiczna, najłatwiejsza, najkrótsza). Po wybraniu odpowiedniej dla siebie opcji, zaczynamy swoją podróż…
I tutaj ukazuje się kluczowa zaleta prezentowanego urządzenia. Mio 8670 LM przekazuje kierowcy informacje na temat bieżących utrudnień na drogach. I robi to bardzo dokładnie z zaznaczeniem, co takiego stało się tym razem… Jest to niezwykle przydatne, bo pozwala na uniknięcie stania w korku i automatyczne wyznaczenie ewentualnego objazdu. Co więcej, nawigacja posiada wbudowaną i aktualizowaną bazę fotoradarów (czterokrotnie w ciągu roku). Unikniesz więc zarówno tracenia czasu, jak i kosztownych pamiątek zdjęciowych. 8670 LM ma także wbudowany interfejs Bluetooth. Na tym nie koniec dobrych wiadomości, bo dopóki eksploatujesz urządzenie, dopóty masz zapewnioną darmową aktualizację map TeleAtlas (też czterokrotnie w ciągu roku), czyli takich samych, jakie znajdziemy w np. nawigacjach TomTom.
Podsumujmy więc zawarte technologie:
IQ Routes – funkcja zbierająca informację od milionów użytkowników, pozwalająca na dostosowanie najlepszych tras biegnących do wybranego celu;
LearnMe Pro – system monitorujący styl i sposób jazdy kierowcy, który dostosowuje owe trasy do jego preferencji;
Bluetooth – synchronizacja z telefonem i możliwość stworzenia z nawigacji zestawu głośnomówiącego;
Funkcja skrzyżowań 3D – dzięki zmianie widoku mapy (odpowiednie zbliżenie) ułatwia wjechanie w docelową uliczkę, gdy ich gęstość jest duża;
Funkcja Asystenta parkowania – pokazuje dostępne parkingi w odległości do 1 kilometra od wybranego celu;
TMC – europejski system informujący o wszelkich utrudnieniach na drogach (bez konieczności dokonywania dodatkowych opłat, darmowy dożywotnio).
Mio 8670 LM jest zatem świetną i wszechstronną nawigacją, która bije na głowę bardzo wiele fabrycznych i zdecydowanie droższych konkurentów (których aktualizacja wiąże się z dodatkowymi opłatami). Ile więc kosztuje? Około 800 zł. Jest zatem naprawdę bardzo rozsądną propozycją.
Dane techniczne:
Processor typ: Mstar 2532, 800 MHz
GPS Chipset: MediaTek MT3337E
Technologia: TMC, IQ Routes, Bluetooth, LearnMe Pro
Ekran dotykowy: 6,2 cala
Wyświetlanie w kolorze: tak
Rozdzielczość: 800 x 480
Wielkość: 15.7cm (6.2″)
Szerokość (mm): 101.5
Wysokość (mm): 17.7
Grubość (mm): 173.1
Waga (gr): 275
Informacje o korkach w jaki sposób pobiera ta nawigacja
Za pomocą technologii TMC. Bez dodatkowych opłat. System ten monitoruje sytuacje i przekazuje do urządzenia odpowiednie informacje o utrudnieniach w ruchu.
TMC działa w Polsce bezpłatnie ? Od kiedy.?
Widocznie dla Mio działa: https://eu.mio.com/pl_pl/spirit-8670-lm.htm
A w praktyce jak się sprawuje ta funkcja ?
Zaskakująco dobrze. Gdy wprowadzisz miejsce docelowe i zaakceptujesz trasę, nawigacja pokaże Ci utrudnienia i fragmenty dróg, na których jest duży ruch. Co więcej, robi to na bieżąco, więc może wyznaczyć objazd w połowie podróży. Naprawdę fajne rozwiązanie 🙂
wiem, wiem. artykul ma 4 lata. ja mam te nawi od lat 2. i od dwoch lat przezywam meki. nawi czesto sie wiesza przy wyznaczaniu dluzszych tras, szczegolnie jesli trzeba przekraczac granice ( nawet te w unii ). brak wyswietlania parkingow, stacji benzynowych etc. w ogole nie wyswietla POI. wskazanie pkt docelowego na mapie to albo zart, albo totalna porazka programistow. brak mozliwosci skopiowania wlasnych pkt ulubionych. w przypadku przywrocenia do ustawien fabrycznych ( co sie czesto zdazalo do tej pory przy okazji aktualizacji ) kasujemy sobie wszystkie pkt ulubione. bezpowrotnie. po oddaleniu widoku mapy nie widzimy ani numeracji drog, ani nawet nazw miejscowosci a taki sie robi mul, ze szybciej dojade do celu niz wyznaczy trase.
podsumowujac
wady
– zwiechy przy wyznaczaniu dluzszych tras
– brak wyswietlania POI
– beznadziejne wskazanie celu z mapy
– brak mozliwosci skopiowania wlasnych pkt poi i ulubionych
– do tej pory, aktualizacja to meka ( od niedawna jest nowy program do tego, wiec testuje )
– brak nr drog, nazw miejscowosci
zalety
– darmowe aktualizacje
– darmowe TMC