w

Mercedes-Benz Klasy A Sedan

Mercedes-Benz Klasy A Sedan
Mercedes-Benz rezygnuje z Klasy A w Kanadzie. Szkoda.

Po debiucie hatchbacka, przyszedł czas na sedana. Oto nowa Klasa dla zwolenników eleganckich kształtów.

Płyty podłogowe i inne kluczowe podzespoły są wspólne dla obu wersji nadwoziowych. Pod względem stylistycznym widać jednak spore różnice – począwszy od słupka środkowego, a skończywszy na tylnym zderzaku (inne są też lampy, klapa bagażnika, linia opadania dachu). Jeśli mam być szczery, to nie wiem, która odmiana prezentuje się korzystniej, a to oznacza, że projektanci wykonali kawał dobrej roboty.

We wnętrzu mamy już ten sam kokpit w styli high-tech z dwoma ekranami multimedialnymi, lakierowanymi wstawkami, rzucającymi się w oczy okrągłymi nawiewami i podświetleniem ambientowym. Jako że auto ma 4559 mm długości, można założyć, że cztery osoby średniego wzrostu zmieszczą się w kabinie bez najmniejszych problemów. Za przedziałem pasażerskim znajdziemy oczywiście bagażnik. W podstawowej konfiguracji oferuje on 420 litrów pojemności.

W chwili debiutu kompaktowy sedan Mercedesa będzie dostępny z dwoma wariantami silnikowymi: A 200 (163 KM, 250 Nm) i A 180 d (116 KM, 260 Nm). Zarówno jednostka benzynowa, jak i diesel współpracują z 7-biegowym automatem przekazującym całą moc na oś przednią.

Premierę tego modelu przewidziano na początek października – jak można się domyślać, szeroka publiczność zobaczy go na Salonie w Paryżu. Pierwsze sztuki trafią natomiast do salonów pod koniec tego roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Utrata panowania nad Seicento – poważne dachowanie (Video)

Sprzedaż nowych aut w Europie – pierwsze półrocze (2018)