w

GDDKiA: firmy z całej Europy chcą budować nasze drogi

Nie sprawdziły się zapowiedzi „ekspertów” o tym, że nie będzie chętnych do budowania dróg z GDDKiA. Wręcz przeciwnie – wpłynęło bardzo wiele wniosków – średnio po 20 na każde postępowanie. O kontrakty z nowej perspektywy unijnej, na które GDDKiA ogłasza przetargi od czerwca, zabiegają firmy m.in. z Polski, Czech, Hiszpanii, Włoch, Turcji i Polski.

 

Wnioski wpłynęły już w postępowaniach na budowę drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S-3, budowę drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S3, budowę obwodnicy Nidzicy – od węzła Nidzica- Północ (z węzłem) do węzła Nidzica – Południe (z węzłem), odcinka od węzła Nidzica – Południe (bez węzła) do miejscowości Napierki oraz na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Jędrzejów – granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. W postępowaniach wystartowały podmioty, które dotąd nie brały udziału w naszych przetargach. Tylko w czterech postępowaniach ogłoszonych przez GDDKiA w czerwcu, wystartowało aż 13 nowych podmiotów.

 

W postępowaniu na budowę drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza złożono 19 wniosków – w sumie wystartowały 33 firmy. W przetargu na budowę drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego wpłynęło 19 wniosków od 37 firm. W postępowaniu na budowę obwodnicy Nidzicy – od węzła Nidzica- Północ (z węzłem) do węzła Nidzica – Południe (z węzłem) wpłynęły 22 wnioski od 37 firm. Na budowę odcinka od węzła Nidzica – Południe (bez węzła) do Napierek złożono 22 wnioski ? od 40 firm. W przetargu na budowę S-7 na odcinku Jędrzejów – granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego wpłynęły 23 wnioski złożone przez 44 firmy.

 

Źródło: GDDKiA

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kia Sorento 2,2 CRDi 4WD AT XL – koreańska alternatywa

Honda Civic w drodze po zwycięstwa w serii WTCC