2016: 2.5 TFSI with gasoline direct injection, turbocharger and intercooler:
At the Beijing Motor Show in 2016, Audi presents the new TT RS Coupe* and the new TT RS Roadster*. The five-cylinder unit has been enhanced in every area ? with lightweight construction measures, reduced internal friction, increased power delivery. From an unchanged displacement of 2,480 cc, the turbocharged engine gains a good 17 percent increase in performance. With an output of 294 kW (400 hp) it is more potent than ever before. The maximum torque of 480 newton meters (354.03 lb-ft) is available between 1,700 and 5,850 revolutions per minute. It ensures outstanding pulling power, which accompanies the unmistakable five-cylinder sound.
Marka z Ingolstadt świętuje czterdzieste urodziny swojej 5-cylindrowej konstrukcji.
Nieparzysta liczba cylindrów nie jest częstym widokiem. Przykładowo, Volvo powoli wycofuje z oferty tego typu motor, a mało który producent miał w ogóle „piątkę” w ofercie. Audi z powodzeniem jednak montuje taki silnik od kilku dekad. Początkowo trafiał on pod maskę modelu 100. Miał pojemność 2,1 litra i generował 136 KM. Z czasem ulegał modyfikacjom i zyskał bezpośredni wtrysk. Potem trafił do Audi 80 i kolejny modeli. Porównując najnowszą konstrukcję 5-cylindrową do tej pierwszej, widać lata rozwoju motoryzacji. Aktualnie oferowaną jednostkę 5-cylindrową znajdziemy na przykład w TT RS i RS3. Wyróżnia się ona świetną kulturą, dużą mocą i momentem, a do tego obłędnie brzmi. Mamy nadzieje, że dalej przez lata ten silnik będzie zapisywał się w kartach historii motoryzacji.
Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.