Duże firmy posiadają sporą liczbę samochodów, których eksploatacja wiąże się ze znaczącymi kosztami, co oczywiście nie jest niczym zaskakującym.
Samochody bywają niezbędnymi narzędziami do pracy, dlatego stanowią znaczącą część wydatków. Wystarczy dodać, że klient indywidualny stanowi nie więcej, niż 30 procent całego rynku. Pozostałe samochody są nabywane, wynajmowane i opłacane przez pozostałe podmioty. Zarządzanie flotą pojazdów może być więc bardzo ważnym aspektem funkcjonowania danego biznesu.
Doskonale zdają sobie z tego sprawę potentaci rynkowi. Efektem pracy jednego z nich jest platforma telematyczna, która pozwala na zwiększenie wydajności, a także zmniejszenie potencjalnych kosztów. Ale po kolei…
Zarządzanie flotą pojazdów – optymalizacja kosztów
Duże firmy tworzą nawet odpowiednie stanowisko pracy, by zapewnić właściwe działanie swoich pracowników, którzy przebywają „w terenie”. I właśnie do tego celu stworzona została platforma telematyczna Arval Connect.
Projekt jest efektem dziesięcioletnich prac. Aktualnie w wynajmowanej flocie jest już 400 tysięcy pojazdów Arvala, a celem jest osiągnięcie 1,5 miliona, co mówi samo za siebie. Na czym jednak polega działanie platformy?
>Wynajem długoterminowy aut, czyli popularna alternatywa dla leasingu i zakupu
Przede wszystkim zbiera ona dane na bieżąco. Wie gdzie znajduje się dany pojazd, co pozwala na dopasowanie jego lokalizacji do konkretnego zlecenia, które się pojawi. Przypomina to nieco pracę systemów taksówkarskich, tyle że na znacznie wyższym poziomie.
Optymalizacja wydajności pracy nie jest jedynym ważnym plusem tego rozwiązania. Bardzo istotna jest także poprawa bezpieczeństwa. Analityk doskonale wie, jak zachowują się kierowcy korzystający z konkretnego samochodu.
To wszystko może prowadzić do obniżenia kosztów posiadania floty. I tu wchodzą w grę takie czynniki, jak zmniejszenie zużycia paliwa, poprawa logistyki i inne istotne działania, którymi może skutkować korzystanie z platformy.
„Arval Connect to narzędzie doradcze w zakresie wynajmu, które umożliwia osiąganie wymiernych korzyści i podejmowanie lepszych decyzji. Oferujemy innowacyjne podejście do promocji bezpiecznej i świadomej ekologicznie jazdy” – komentuje Alain van Groenendael, Prezes i Dyrektor Generalny Arval.
Można więc założyć, że rozwiązanie będzie coraz śmielej stosowane przez przedsiębiorstwa, które zawsze szukają oszczędności. Czasy są trudne, a mogą być jeszcze trudniejsze, dlatego takie narzędzie będzie bardzo pomocne.